Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: synkissä mietteissä

Heippa vaan Julia, älä pelkää että meitä masentaisit. Olet yksi meistä siinä missä kuka tahansa.

Minä kävin tänään siellä psykiatrisen sairaanhoitajan luona juttelemassa. Olikin sama henkilö, joka kävi jo sairaalassa leikkauksen yhteydessä katsomassa minua. Pitkästä aikaa annoin itkunkin tulla, kun sain puettua sanoiksi kaikki viimeaikaiset ajatukseni, vaikken päivittäin näitä asioita kelaakkaan. Kostui siinä sitten jo sairaanhoitajankin silmäkulmat.. No helpotti kuitenkin, kun sai luvan kanssa puhua jollekulle, joka saa siitä palkkaa. Ei tarvinut pelätä hänen reaktioitaan. Menen juhannuksen jälkeen uudestaan ja elokuussa aloitan sellaisen vastikään rintasyöpään sairastuneille tarkoitetun viiden kerran ryhmäterapian.

Psykiatrin aika peruutettiin, sairaanhoitaja sanoi etten tarvi sitä, koska en tarvi mielialalääkitystä enkä sairaslomaa sitä kautta. Olen kuulemma jo melko pitkällä tässä sairauden työstämisessä.. No, on sitä työstettykin.

Ihana oli puhua jokatapauksessa ja löytyi sieltä vähän uskoakin tulevaisuuteen ja hoitoihin. Puhuttiin siitäkin, että missä ne kaikki syövästä parantuneet ihmiset ovat. Hän ammattinsa puolesta kertoi, että suurin osa todellakin paranee, mutta haluaa jättää koettelemuksensa taakseen, eikä pidä siitä meteliä enää jälkikäteen. Siksi me emme varmaan tiedä näistä parantuneista juuri mitään.

Mutta nyt on taas kyyneleet kuivattu ja aurinkokin paistaa. TAidan lähteä vähän kaupoille ostamaan jotain hyvää.

Kelasta sain jo päivärahapäätöksen, kun palkanmaksu loppuu tämän kuun lopulla. Onneksi tulee vielä lomarahat heinäkuulla, elokuu onkin kireämpi ja syyskuulla tulee kahdessa erässä päivärahoja. Lokakuun alusta mun pitäisi sitten jo palata töihin.

Töistä puheenollen, miesesimieheni esitti todella tökerön kysymyksen kun tässä taannoin soitin töihin: "Onko SE hallinnassa?" Teki mieli vastata, että mikä tässä elämässä ylipäätään olisi hallinnassa.............. Huok. Että kiva palata töihin, kun esimies pohtii moisia.
kevätmieli | 13.6.2007 klo 13:42:53