Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Peruukista ja silmäripsistä

Hei,

Sain pari viikkoa sitten viimeisen sytostaatin, CEF:n. Hiukset lähtivät ensimmäisestä taxoterestä kahden viikon kuluttua, mutta eivät läheskään kaikki, ehkä noin puolet. Leikkuutin hiukset sängeksi, samalla kun sain peruukin. Melkein kaikki loputkin hiukset lähtivät sitten vasta tämän CEF-kuurin aikana. Samoin ripset ovat lähteneet vasta ihan viime viikkoina. Peruukkia en ole paljonkaan käyttänyt, sillä vaikka se on ihan kaunis, tunnen aina olevani kuin naamiaisissa sen kanssa. Olen käyttänyt paljon huiveja, erilaisia, kauniita, joita ostin valmiiksi useita. Huivini ovat enimmäkseen pitkiä, suorakaiteen muotoisia, jotka voi kietoa pään ympärille kuin turbaanin. Minulla on myös ollut pari hiuskoristetta, kukkia, jotka kaunistavat turbaanin solmukohtaa. Moni on kehunut näitä turbaanivirityksiäni, ja itsekin viihdyn niissä. Peruukkiliikkeestä löysin myös yhden "juhlaturbaanin". Tosi hyviksi "aluspipoiksi" esim ulkoiluun ja kotikäyttöön sellaisenaankin olen havainnut Buffot, jotka ovat joustavia putkilomaisia juttuja, löytyy googlettamalla. Tilasin omani netistä, mutta saa niitä esim urheiluliikkeistä. Harjoittelin etukäteen jo huivien kanssa, mutta ajan mittaan ovat löytyneet kätevimmät tavat solmia huiveja, esim solmiosolmulla niskaan ja pitkät päät vielä "nutturalle". Peruukkia olen käyttänyt tosiaan ehkä noin viisi kertaa ja pessytkin olen sen vain kerran. Voi olla että kun töihin menen maaliskuussa, se tulee parempaan käyttöön. Hyvänä se on pysynyt tällä käytöllä ainakin eikä tunnu juuri muuttavan olemustaan, vaikka pesusta on pitkäkin aika. Peruukeissa on muotonsa ja taipuisuutensa, joka säilyy pesusta huolimatta, mutta voi sitä myös korostaa esim rullilla. Kuumia höyryjä pitää välttää, ja esim kuulemmma astianpesukoneesta tuleva kuuma höyry voi vahingoittaa sitä.
Eivät mitkään kysymykset ole tyhmiä, on ihanaa että on paikka missä kysyä niiltä, jotka ovat saman kokeneita. Näitä asioita ei aina lääkäreillä ja hoitajien käynneillä tule esille.
Voimaterkuin, Teituri, joka odottelee niitä ripsiä ja hiuksia takaisin...
teituri | 17.11.2010 klo 16:01:03