Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: ensi viikolla ne sitten alkaa
Heippa Ansu!Minulla on nyt kolme Taxotere- tiputusta takana. Eka tiputus aiheutti voimakasta väsymystä parina päivänä, jalkapohjien nipistelya, kämmenet oli hiukan hellinä ja hiukka kuvotti, mutta nyt nämä kaks viimeistä hoitoa on olleet iisimmät. Pää on kyllä jonkin aikaa sumuinen tiputusta seuraavina päivinä. Ja toiminta hidastunutta.
Tukka alkoi lähteä tuppoina kaksi viikkoa ekasta hoidosta, kun vähän latvasta nykäisi. Ajelinkin pään sentin sängelle ja aloin käyttää sellaisia ihania bambusta valmistettuja myssyjä. Olen saanut niista paljon kehuja ihan tuntemattomiltakin, että ovat hyvän näköisiä. Amoenan sivuilla kuvia. Itse ostin yhdesta peruukkiliikkeestä Hesasta. Maksoivat noin 25 €/kpl.
Ekan hoidon jälkeen minullakin tunteet heitti vuoristorataa ja kärsin ajoittain voimakkaasta ahdistuksesta ja hermostuneisuudesta/levottomuudesta. Syynä olivat Primperanit. Kaksi lääkäriä, joista toinen onkologa ja toinen psykiatri ovat näin minulle sanoneet. Toisen hoitosyklin aikana en niitä käyttänyt ja olo oli parempi. Toki aina välillä pelko valtaa ja itkettää, mutta onhan tässä vakavasta sairaudesta kyse. Ja, kun tähän rumbaan joutuu periaatteessa terveenä, niin ei ole ihme, että tunteet heittelee.
Minullekin alkuun oli vaikea hyväksyä sitä voimattomuutta ja jaksmattomuutta, mutta nyt olen oppinut ottamaan lunkimmin, kun tiedän, että niitä hyviäkin päiviä mahtuu mukaan. Menen ja teen fiilisten mukaan.
Kyselit niistä rintaproteeseista. Minulla, asun siis pääkaupunkiseudulla, oli HUS:sta maksusitoumuksessa määritetty hinta, ja sen mukaan sain proteesin ja yhdet liivit. Olen ollut tyytyväinen.
Tsemppiä sinulle ja positiivista mieltä. Sillä pääsee pitkälle, nyt olet hoidossa!
Olen tätä kirjoittanut sytohuurussa, joten kirjoitusvirheitä voi olla.;)
- Re: ensi viikolla ne sitten alkaamartta50v.
- Re: ensi viikolla ne sitten alkaakuurankukkanen
- Re: ensi viikolla ne sitten alkaaSallimaaria
- Re: ensi viikolla ne sitten alkaaniina76