Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: rintasyöpä
Ehtootervehdys lounaisesta Suomesta,valitteluni ja tervetuliastoivotukseni ensiksi ketjun alkupään äityliinille, kun olet joutunut meidän sakkiin liittymään. Mutta tämä on hyvä porukka, ilman tätä oma sairauskertomukseni olisi paljon synkempi.
Mulla on gradus 3-luokan syöpä, kokopoisto tehtiin huhtikuussa ja viimeinen sytostaatti oli viikko sitten. Olo on nyt niin terve ja normaali kuin sen harvahapsisena ja -ripsisenä voi olla, mutta töissä olen normaalisti ja elän muutenkin ihan täyttä elämää. Hoitoviikon olen ollut aina sairaslomalla ja nyt alkaa sitten sädehoitojakso syyskuun puolivälin jälkeen. Aika on mennyt tosi nopeasti. Olen luottanut tyksin hoitohenkilökuntaan ja antanut sairauteni ikään kuin heille "hoidettavaksi"; ainoa oma suunnitelmani on parantua tästä taudista. Tyttäreni ovat 13 ja 15 v, ja heille kertominen oli toki hankalaa, mutta kun he ovat nyt huomanneet, että äiti ei olekaan ihan ainakaan vielä lähdössä mihinkään, tilanne on rauhoittunut ja tasoittunut. Ihan tavallisia päiviähän tässä on suurin osa; hoitojen jälkeen meni aina 3-6 päivää sängynpohjilla ykäpurkki vieressä.
Mä olen kokenut sairauden aikana, että 2 asiaa on tosi tärkeitä; oman lipun korkealla pitäminen elämällä ihan täyttä tavallista elämää omien voimien ja kunnon mukaan sekä sitten itsensä hyväksyminen. Olen nyt tällainen syöpäläinen, tissipuoli tukaton, mutta kelpaan kyllä ja järki juoksee
(joskus hitaammin ;) ), aion taistella tämän tautini nurin ja lopulta kuitenkin olen valmis hyväksymään elämän tosiasiat.
No, menipäs filosofiseksi. Oli mulla kysymyskin, Lotteliinille. Millainen sun imusolmuketilanne sitten oli kun tekivät suoraan sen LD-korjausleikkauksen poiston yhteydessä? Ja missä sairaalassa? Mä olen nyt tram-jonossa ja odotan hoitotakuusta huolimatta kutsua joskus 2 vuoden päähän.
Lämpöisiä haleja jokaiselle, uusille ja vanhemmille soutajille, sekä tietysti rantavahdeille.
t. tella
- rintasyöpääityliini
- Re: rintasyöpäMehitähti
- Re: rintasyöpäKehäkukka
- Re: rintasyöpääityliini
- Re: rintasyöpäkutri
- Re: rintasyöpäkutri
- Re: rintasyöpäLotteliini
- Re: rintasyöpäpörrö
- Re: rintasyöpäKarhutar
- Re: rintasyöpätella
- Re: rintasyöpäiirukka