Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasyöpä

Hei Äityliini! On hyvä, että löysit tämän palstan. Itselleni tämä on ollut ensiarvoisen tärkeä koko sairauteni ajan.

Tilanteeni on melko samanlainen kuin Sinulla. Myös minulta löydettiin ultraäänessä kainalosta suurentuneita imusolmukkeita, jotka sitten osoittautuivat rintasyövästä lähteneeksi. Rinnasta ei löytynyt mitään. Tämä tapahtui 11/06 ja nyt on kaikki hoidot takanapäin. Muistan sen alun paniikin ja epätoivon, mutta kyllä se siitä lähtee parempaan suuntaan, kun pääsee hoitoihin. Ei kannata pelätä leikkausta eikä hoitojakaan. Itselläni kaikki meni paljon paremmin kuin osasin kuvitellakaan. Todellakin tuo henkinen puoli on tässä ollut rankinta, mutta sekin ajan mittaan helpottaa, kun rupeaa hyväksymään sairauden. Se vie oman aikansa, mutta tunnelin päässä on kyllä valoa.

Myös minä kävin säännöllisesti vuosittain mammografiassa ja ultrassa, mutta kasvain "piilotteli" eikä näyttäytynyt missään vaiheessa.

Minulla on 20 ja 25-vuotiaat pojat ja muistan miten vaikeaa oli se kertominen. Ihmeen hyvin he sen ottivat. Johtuneeko siitä, että myös miehelläni oli syöpä, joka parani. Samoin tuttavapiirissämme on paljon esim. rintasyöpiä, jotka kaikki ovat parantuneet, joten heillä on hyvin positiivinen kuva tästä taudista, että kyllä siitä voi hyvin selvitä. Voimia Sinulle kertomiseen. On hyvä, että miehesi on tukenasi. Itselläni oli samanlainen tilanne. Mieheni oli suurin tukeni alkuvaiheissa. En halunnut edes tukea muilta.

On hyvä, että pääset noin pian leikkaukseen. Siitä se toipuminen ja paraneminen alkaa. Itse jouduin odottamaan leikkausta 2 1/2 kuukautta, kun sitä alkuperäistä etsittiin ja oli vielä joulu siinä välissä.

Kaikki menee varmasti hyvin. Ymmärrän, että olosi on sekava ja itkuinen. Se on ihan luonnollista tässä tilanteessa. Kaikkea hyvää Sinulle toivotan.

Lämmöllä Kehäkukka:))
Kehäkukka | 3.9.2007 klo 11:15:04