Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kaikkea syöpää ei leikatukaan pois -> täyspaniikki!
Hei!Anteeksi,etten ehtinyt lukemaan kaikkia vastauksiasi, mutta kyllä sellainen tuntuma on, että jokin todellakin mättää teveydenhuollossa.
Itse totesin vuonna 1999 herneen kokoisen patin rinnassa, jota näytin lääkärille ja diagnosoi rintoja painelemalla mastopatiaksi. Olin onnellinen, jippii, ei sittenkään syöpää. Patti alkoi kasvamaan ja oli vuoden päästä 1,5 cm:n kokoinen. Silloin vasta pääsin mammografiaan monen mutkan kautta ja neulanäytteseen.
Elin helvetilliset viikot odottaen tulosta näytteestä ja sain puhelinsoiton, että teille olisi täällä peruutusaika kasvaimen leikkaukseen 13.10.2000 (perjantai). Silloin vasta sain tietää, että syöpää tässä sairastetaan. Osapoisto tehtiin.
Sitten meni pari kolme viikkoa ja todettiin, että ei osapoisto riitäkään. Pitää joko leikkaa lisää, leikata kokonaan rinta pois tai leikata rinta ja tehdä uusi samantein tilalle.
Valitsin TRAM-leikkauksen ja sytostaatit tuli perään.
Sytojen aikaan vaadin itse levinneisyyskartoituksia ja todettiin vuonna 2001 keväällä maksassa 4 cm:n muutos.
Kävin keskussairaalan kirurgilla juttusilla ja pisti suolistokuvauksiin, kun epäili, että sieltä se on lähtöisin. Mitään ei löytynyt. Paperini hukattiin, piti ottaa keskussairaalassa neulanäyte maksasta, ei onnistunut, kun patti oli lähellä aorttaa. Onneksi lopujen lopuski Hki:ssä Kirurgisessa sairaalassa todettin patti sidekudokseksi tai joksikin sellaiseksi.
Näistä lääkärien huolimattomuudesta tein alkuperäisestä mastopatia-diagnoosista valituksen ja sain jonkin summan rahaakin, mutta mutta...
- Kaikkea syöpää ei leikatukaan pois -> täyspaniikki!Päivä kerrallaan
- Re: Kaikkea syöpää ei leikatukaan pois -> täyspaniikki!Päivä kerrallaan
- Re: Kaikkea syöpää ei leikatukaan pois -> täyspaniikki!piupalipaupali
- Re: Kaikkea syöpää ei leikatukaan pois -> täyspaniikki!Sandra*
- Re: Kaikkea syöpää ei leikatukaan pois -> täyspaniikki!piupalipaupali