Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rinnat juuri poistettu - onko kukaan valinnut jälkihoitoa yksityisellä sektorilla?

Hei,

minusta tuli viime syyskuussa HYKSin potilas pääni vuoksi ja jäinkin vakipotilaaksi rintasyöpäni takia, kun se olikin jo luustoon levinnyt heti ensimmäisellä kierroksella, leikattiin lokakuussa.

Pään yhteydessä, kun syykin jäi epäselväksi yli 4 vkon sairaalassa olon ja tutkimusten jälkeen, moni kysyi minulta, olenko ajatellut mennä yksityislääkärille. Minulla kuitenkin aina oli tunne, että mistä löydän lääkärin, joka yksinään on viisaampi kuin kaikki HYKSin neurologit yhdessä. Rintasyövänkään kohdalla en harkinnut hakeutumista yksityispuolelle.

Kuuntelin tässä keväällä syöpälääkäriä, jonka erikoisalue on syöpälääkkeiden aiheuttamat haittavaikutukset. Hän sanoi, että vaikka uusilla lääkkeillä olisi hyvätkin hoitotulokset, lääkärit usein määräävät niitä aika varovasti, koska ei vielä tunneta pitkäaikaisen käytön aiheuttamia haittavaikutuksia.

En ole alan ammattilainen ja potilaanakin kokemukseni julkiseen terveydenhoitoon ovat kertyneet näiden 10 kk:n aikana. Sen olen kuitenkin oppinut, että jokainen syöpä taitaa olla erilainen ja etukäteen on vaikea ennustaa, miten tauti etenee, joten taitaa olla mahdottomuus tietää, mistä sen parhaimman hoidon loppujen lopuksi saisi. Ajattelisin, että kullanarvoinen asia potilaalle on luottamus hoitopaikkaan, lääkäriin, tutkimuksiin ja hoitoihin. Olen itse todella tyytyväinen ja koen, että hoitopaikkani kantaa kokonaisvaltaisesti vastuuta minusta.

Turvallista mieltä ja hyviä hoitoja kaikille,
Santeri
santeri | 10.7.2007 klo 08:54:27