Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rinnat juuri poistettu - onko kukaan valinnut jälkihoitoa yksityisellä sektorilla?
Hei Miu, olipa tarina, melkeinpä sanattomaksi vetää:o. Mutta nyt olet siinä ja saanut ne hoidot, mitä olet halunnutkin - eikö vain?Täällä pikkukaupungissa elämä on "helppoa", kun valinnanvaraa ei ole. Meni sitten yksityiselle taikka julkiselle, niin lääkärit ovat samat, ja erikoissairaanhoito joka tapauksessa annetaan sairaanhoitopiirissä. Yksityisen merkitys tässä ketjussa on se, että hoitoon pääsee sitä kautta nopeammin, ja minunkin tapauksessani odotteluaika yksityisen mammografian ja aluesairaalassa tehdyn leikkauksen välillä oli vain yksi viikko. Pisin odotusaika oli päästä gynekologille, ja nyt sitten sytojen aloittamista olen odottanut "ylimääräisen" viikon, koska viime viikolla syöpäpolilla ei olisi ollut tilaa.
Viestiketjun alkuperäiselle aloittajalle, Kevytrintaiselle, haluan sanoa, että on hyvä pitää oikeuksistaan kiinni. Toisaalta muistutan niinkuin monet muutkin, että Suomessa rintasyövän hoito on edistynyttä ja että paranemisennuste on jo 88 % - maailman huippua. Doketakselit ja Herceptin ovat jo laaja-alaisesti käytössä, eivätkä yhdistelmähoidotkaan ole niin vanhentuneita kuin sinun on annettu ymmärtää. Päinvastoin, Yhdysvalloissa on erilaisia hoitokäytäntöjä, ja siellä on käytössä myös sellaisiakin lääkkeitä, joita suomalaisten hoitosuositusten mukaan ovat vanhentuneita. Näin ollen itse olen luottavainen julkisen puolen suhteen.
Olen pahoillani sisaresi kohtalosta, ja toivon että löydät siitäkin huolimatta mielenrauhan, sitten kun hoidot alkavat.
Terveisin, Karhutar
- Ja vielä..-miu-
- Re: Rinnat juuri poistettu - onko kukaan valinnut jälkihoitoa yksityisellä sektorilla?Karhutar