Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rinnat juuri poistettu - onko kukaan valinnut jälkihoitoa yksityisellä sektorilla?
Minä myös mietin alussa yksityissektoria, mutta läheinen sukulaiseni, joka on naistenklinikalla lääkärinä, suositteli minulle ehdottomasti kunnallista puolta. Hän väitti, että esimerkiksi laitteet ja tieto on ajanmukaisinta suomalaisissa kunnallisissa keskussairaaloissa. Joskus jopa jotkut laitteet ovat niin kalliita, ettei yksityisellä puolella pienten potilasmäärien vuoksi ole sellaisia varaa hankkia. Minulla olisi ollut vakuutusten puolesta mahdollisuus mennä myös yksityiselle sektorille. Päädyin kunnalliseen hoitoon.Toki hoitokäyntännöt vaihtelevat kai eri maissa ja jopa joskus maankin sisällä. Silti kysymys käsitykseni mukaan on pikemminkin näkemyseroista, ja on hyvin vaikea löytää tieteellistä evidenssiä sille, että jokin yksittäinen näkemys olisi ehdottomasti parempi ja oikeampi kuin toinen. Luotan ja uskon, että Suomessa keskuslääkäritasolla on huipputietämystä ja lääkäritiimit, jotka seuraavat alansa uusinta tietoa ja uskon luottamuksella terveyteni heidän tietämyksen käsiin. Mun käsitykseni mukaan tilastot tukevat näkemystä, että Suomessa hoito on ajantasalla. Toki "2nd opinion" on aina välillä hyvä kysäistä - siitä ei varmasti mitään haittaa ole.
Minulla ei ole ollut minkäälaista valituksen sanaa samastani syöpähoidosta kunnallisessa hoidossa ja olen konsultoinut myös toista lääkäriä, joka on vahvistanut, että hän uskoo linjavalintojen keskussairaalassa olleen hyvät. Täytyy sanoa, etta tällä hetkellä terveydenhuollon asiakkaana entistä vähemmän valitan veroista, joita olen elämäni aikana maksanut.
ELÄKÖÖN KUNNALLINEN TERVEYDENHOITO!
- Re: Rinnat juuri poistettu - onko kukaan valinnut jälkihoitoa yksityisellä sektorilla?Ksantippa
- Ja vielä..-miu-