Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: menossa rintasyöpä leikkaukseen
Muistan viime joulukuun 21. päivän kuin eilisen. Olin samassa tilanteessa kanssasi, elämäni ensimmäinen mammografiatutkimus takana ja heti tuli kutsu jatkotutkimuksiin. Syöpähän sieltä löytyi!Kyllä sinä kestät ja selviät, mutta anna itsellesi lupa olla vihainen, surullinen, pelokas ja ahdistunut. Sinulla on oikeus tunteisiisi ja pahaan oloon. Saat vaatia itsellesi huomiota ja olla hoivattava. Lapsesi ymmärtävät ja muut lähellä olevat, kun teet selväksi, että juuri nyt on elämäsi sekaisin. Elämä järjestyy kyllä, vaikka hitaasti se käykin.
Minulla on pitkä kuuden viikon odotus leikkaukseen, koska joulun ja uudenvuoden pyhät hidastivat asioiden etenemistä. Hoidot ovat hyviä, joten selviytymisesi on todennäköistä. Toisaalta olen oppinut, että elämää on sairaanakin.
Kysy rohkeasti sairaudestasi lääkäreiltä ja hoitajilta kaikki mahdollinen. Jos tuntuu, ettet selviä yksin, pyydä päästä keskustelemaan ammattiauttajan kanssa. Pidä pintasi ja huolehdi itsestäsi hyvin. Sairaalassa henkilökunta on ammattitaitoista, mutta usein kiireistä, älä välitä siitä.
Kaikkea hyvää sinulle. Selviät ennen pitkää paremmin kuin osasit uskoakaan.
T. Liisukka
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenLotteliini
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenLuuserinainen
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenliisukka
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenKsantippa
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseentanssityttö
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenäityliini
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenhannakaija
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenliikkeelle