Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: menossa rintasyöpä leikkaukseen
Hei -57!Ja olen pahoillani, että jouduit tähän rinkin. Tämä on kuitenkin hyvä rinki, josta saat paljon apua, tietoa ja tukea. Koin samat tunteet alkukesästä. Minut leikattiin heinäkuun alussa ja nyt on hoidot jo käynnissä. Leikkaukseen pääsin ja tosi nopeasti. Ei ehtinyt paljoa vatvoa koko asiaa. Viikko oli aikaa polin ja leikkauksen välillä. Siinä ajassa ehdin kuitankin tutkia kokopoiston ja osapoiston vaihtoehdot. Alunperin olin sitä mieltä, että kokopoisto, mutta keskusteltuani kirurgin kera, päädyimme osapoistoon. Tähän asti kaikki mennyt loistavasti. Jos sinulla on tämä mahdollisuus käy terveyskirjaston sivuilla lukemassa aiheesta. Osapoisto ei kaikissa tapauksissa ole edes mahdolllista, mutta jos on, minusta se kannattaa harkita vakavasti. Leikkauksesta toipuu nopeammin, eikä välttämättä myöhemmin tarvitse korjaavaa leikkausta.
Rintasöpäni on duktaalinen, eli tiehytperäinen, hormoonit negatiiviset, mutta Her2 positiivinen, gradus 2, kainalo 2/5, sekin tyhjennettiin. Nämä termit tulevat sinulle vielä tutuiksi.
Hoidoksi minulle määrättiin solunsalpaajahoitoja yht.6x, sädehoitoa 25x ja Her2 positiivisuuteen Herceptiini tiputusta kolmen viikon välein. Solunsalpaajista on jo 2 tiputusta takana ja viikon kuluttua on kolmas. Tähän asti kaikki mennyt hyvin. Ei mitään kauheita kipuja tai huonoja oloja, hiukan tuntuu, mutta niistä selviää. Hiukset alkoivat lähteä kahden vkon kuluttua ekasta "tripistä". Käytän peruukkia, moni on kehunnut ja kaikki eivät ole edes huomanneet sitä peruukiksi. eli nitä saa tosi hyviä maksusitoumusta vastaan.
Olemme lähes samanikäisiä kanssasi. Olen vm -55, ja minullakin kolme aikuista lasta 32, 29 ja 21v ja kuusi lastenlasta.
Uskon ja toivon, että kaikki menee kohdallasi hyvin. Hoidot ovat kehittyneet valtavasti. Tämän kertoo jo ennusteet. 90-luvulla paranemisennuste rintasyövästä oli n 80%, vuosituhannen vaihteessa 85% ja nykyisin jo 88%. Kyllä me näihin lukuihin mahdumme!
Voimia ja halauksia!
Peevikki
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenLotteliini
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenLuuserinainen
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenKsantippa
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseentanssityttö
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenäityliini
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenpeevikki
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenhannakaija
- Re: menossa rintasyöpä leikkaukseenliikkeelle