Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Millaisia kokemuksia liimattavasta proteesista?

Hei !

Minulle mainittiin tarttuvasta proteesista silloin kun hain ensimmäistä tavallista Syöpäyhdistyksen toimistolta (Jyväskylässä). Se on saman Amoena-firman tavaraa. Suositeltiin aloittamaan tämän käyttö aikaisintaan 1½ v kuluttua, jotta arpialueen iho ehtii kunnolla toipua leikkauksesta.

Sain omalta onkologiltani uuden maksusitoumuksen proteesiin ihan kun vaan otin asian puheeksi, eikä näin ollen maksanut mulle mitään. Sen lapun kanssa sitten menin sovittamaan ja tilaamaan proteesia Syöpäyhdistykselle. Kuulema näiden hankintahinta on n 200 €, eli on kalliimpi, ja haluavat hyvin opastaa alkuun, ettei tule hukkaostoja. Ja siinä oli tosiaan jonkunmoinen koeaika, jonka puitteissa olisi saanut vielä palauttaa...

Ostin pitkästä aikaa kaarituetut kauniit liivit ;-). Täytyy vaan olla tarkka ettei kaarituki paina proteesia pahasti, eli kaaren muoto ei ole liian jyrkkä. Parempi olisi varmaan kaarituettomat, mut niitä on tosi vähän tarjolla...

Ai, niin. Pitikin muutenkin mainita, että ELLOKSELTA olen tilannut sopivia kaarituettomia, mutta muuten vähän tuettuja liivejä. Itse kaipasin sirompaa versiota, kun ihan nuo valmiit proteesiliivit. Niihin ompelin itse trikoosta taskun ekalle proteesilleni. Niitä on ollut erivärejä, mulla on mustat, valkoiset ja persikat... Eikä maksanut paljon ! Samat käy nyt tähänkin tarraversioonkin.
Anushka | 22.1.2008 klo 10:11:02