Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Millaisia kokemuksia liimattavasta proteesista?

Tervehdys tautinen!

Osa tarraproteesin käyttäjistä on erittäin tyytyväisiä siihen, toiset eivät. Kerron oman, lyhyen kokemukseni:

Hankin tarraproteesin noin 8 kuukautta leikkauksen jälkeen. Kovin minua varoitettiin proteesin pysymisestä, mutta halusin silti kokeilla, koska "korvienväliini" se olisi sopinut erinomaisesti. Minusta "irtotissillä" ja kiinteästi iholla olevalla olisi vissi ero tarran hyväksi.

Mutta niinhän siinä kävi, että minulla se ei toiminut. Rinta kiinnittyi kyllä hyvin, mutta hikoilu (= aromataasin estäjä) ja raskas rinta (C-kuppi) olivat liikaa kiinnitykselle ja alle tunnin se jo irtoili. Yritin sinnikkäästi muutamia kertoja, mutta tulos oli aina sama. Niillä muutamilla kerroilla iho ei ehtinyt ärtymään, joten siitä minulla ei ole kokemuksia.

En sitä kuitenkaan ole palauttanut, vaan ajattelin odotella, josko hikoilu joskus vähenisi ja yritän sitten vielä uudelleen. Jos se kumminkin pysyisi :)

Lämmöllä tervehtien
anemone
anemone | 13.1.2008 klo 21:58:50