Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikkaukseen menijöitä, onko muita kuulolla?

Hei MeriTuuli, Josba ja muut!

Minusta on tosi tärkeää, että antaa itselleen luvan ja oikeuden olla juuri sellainen potilas kuin mitä itse milloinkin haluaa/tuntee.

Minulla oli alussa usein sellainen tunne, että olen vääränlainen potilas lähipiirin odotuksiin. En itkenyt alussa, en aina halunnut seuraa, toisena hetkenä tuntui siltä että tulen hulluksi yksinäisyydessäni - fyysisessä ja henkisessä, nyt itken kun muiden mielestä voisin jo luottavaisena tsempata paranemiseen. Nyt uskallan ajatella, että minä olen se potilas ja ystävien sekä lähipiirin on hyväksyttävä minut ja tilanteet sellaisina, kun ne tulevat. Minun ei tarvitse lohduttaa muita, vaan heidän pitää etsiä tarvitessaan tukea toisiltaan tai omilta tukiverkoiltaan.

Toki kuitenkin olen ja haluan olla reipas, mukava, seurallinen ja välittävä, mutta vain silloin kun minulla on siihen voimia.

Rohkeaa mieltä,
sairaalassa olette hyvissä käsissä.
Santeri
santeri | 23.4.2007 klo 09:08:09