Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Viimeistä sytoa ja sädehoitoja odotellessa
Hei Kisuliini!Kyselit että minkä takia olen saanut joka kerran Neulastaa. Nähtävästi onkologi on arvioinut, että minulla on allergioitteni yms. takia tavallista suurempi riski saada tulehduksia, milloinka valkosolujen kasvutekijä auttaa pitämään neutrofiilit ja leukosyytit terveellisellä tasolla.
Ensin olin minäkin ihmeissäni, sillä verenkuvassani ei ollut mitään poikkeavaa, mutta ensimmäisestä Taxotere-tipasta ymmärsin että onkologini oli valitettavasti ollut oikeassa. Neulastasta huolimatta sairastin heti kärkeen sekä hengitystie- että munuaistulehduksen, ja näistä jälkimmäinen vei minut viikoksi sisätautiosastolle antibioottitiputukseen. Oli siis hurja alku ripuleineen, kipuineen ja korkeine kuumeineen, mutta sen jälkeen on ollut huomattavasti loivempaa, ns. "tavallista" elämää.
Cef:stä en ole saanut juurikaan mitään sivuoireita, vain lievää pahoinvointia ja kielen sivuilta lähtee nukka noin 5 vrk tipasta. Toisaalta pahoinvoinnin määrä on asteittain joka kerran lisääntynyt, joten jos sama suunta jatkuu, niin Primperan ei viimeisellä kerralla välttämättä riitäkään - vedinhän jo viimeksi maksimiannokset. Toisaalta ei ole kuukautisiakaan (tällä kertaa) lisäämässä heikotusta tai pahoinvointia, joten voi hyvin olla että selviänkin pienemmällä yökötyksellä kuin viimeksi.
Mutta Taxotereen verrattuna, Cef on ollut kuin kakun palanen.
T. Karhutar
- Re: Viimeistä sytoa ja sädehoitoja odotellessaKarhutar
- Ilo oli ennenaikainen...Karhutar
- Re: Ilo oli ennenaikainen...Karhutar
- Re: Ilo oli ennenaikainen...toukokuu6