Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: osapoisto vai kokonaan
Hei Villasukka!Minulle tehtiin osapoisto v. 2004, taxot+cexit + Xeloda. Sekä 25 kertaa säteitä ja 5v Tamofenia ja 2 v Femaria/Aromasinia.
Kasvain oli isohko..olikohan se 5 cm, alkaa unohtumaan jo, ja gradus 3.
Kirurgi kysyi tietenkin ennen leikkausta, että käykö kokopoisto JOS se on tarpeen. Mietin siinä, että saa viedä käden tai jalankin kunhan HENKI säilyy. Olin vähän tyhmästi kysellyt elinajanennustetta hiukan ennen leikkausta tältä kirurgilta. Se vastaus - eli pahimmillaan elinaikaa on puoli vuotta, pelotti kyllä.Mielestäni kirurgin ei olisi pitänyt vastatakaan noin.
Minulla on isot rinnat, joten kokopoisto olisi tiennyt kirurgin mukaan toisen rinnan pienentämisen (sitä ennen laihduttamisen), koska proteesi olisi ollut liian painava. Tervettä marginaalia oli kuitenkin jäänyt hänen kertomansa mukaan tarpeeksi, joten osapoisto riitti. Rinnoistani ei juurikaan edestäpäin edes huomaa, että pala on viety. Terve rinta oli hiukan pienempi alunperin, ja kasvain oli vasemman rinnan vasemmassa reunassa. Kainalon imusolmukkeet siis poistettiin, mutta luustokarttaa ei tehty, koska vain vartijassa oli syöpää. Vasen puoli ja kainalo ovat edelleen tunnottomat, mutta se ei haittaa. Vasen kainalo ei hikoilekaan ja se on vain hyvä; olen kärsinyt niin pahoista vaihdevuosioireista hikoiluineen.
Olen siis selvinnyt kontrolleista puhtain paperein. Vielä pääsen yhteen kontrolliin, koska syön tuon pidennetyn ajan Aromasinia (jos syön).
Henkisesti en ole selvinnyt, johtuu kyllä paljon työelämästä ja sen tuomasta stressistä. Itse sitä kai on pidettävä huoli omasta terveydestään ja jäätävä sairaslomalle jos uupuu. Stressihän on yksi syövän uusimista edistävä tekijä. Asun myös yksin, ja tuntuu että elän vain työlle.
Tsemppiä sinulle, Villasukka! Minäkin pelkäsin leikkaukseen menoa, mutta onneksi sain aamusta HYVIN vahvan esilääkityksen, joten odottelin hakijoita iloisena =)). Leikkaussalin henkilökuntakin kehui kuntoani...;) Ymmärsin kerrankin vaatia jotain, kun edelliseen leikkaukseen en ehtinyt saada esilääkitystä ollenkaan joistain lääkärin kiireistä johtuen.
- osapoisto vai kokonaanvillasukka
- Re: osapoisto vai kokonaaneijuska
- Re: osapoisto vai kokonaanKarhutar
- Re: osapoisto vai kokonaanvillasukka
- Re: osapoisto vai kokonaanKarhutar
- Re: osapoisto vai kokonaaneijuska
- Re: osapoisto vai kokonaanvillasukka
- Re: osapoisto vai kokonaanstrawberry
- Re: osapoisto vai kokonaankarlip11
- Re: osapoisto vai kokonaanladybird
- Re: osapoisto vai kokonaanTikutaku
- Re: osapoisto vai kokonaanEvita59