Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Elämää CEF:n jälkeen
Voi sua MeriTuuli.. *hali*Mulla on nyt kahdeksas päivä viimeisestä CEFistä ja nyt alkaa etominen selvästi helpottaa. Viime yön nukuinkin hyvin, vaikka heräsin parin tunnin välein katsomaan kelloa, mutta väliajat nukuin.
Tänään toimi vatsakin (mikä oli kovan työn ja lääkityksen tulos), mikä osaltaan varmaan helpotti oloa, kun ei pingota, pieretä ja röyhtäilytä koko ajan. Suu on vielä rikki ja sellainen neutropeniaväsymys on yllä, mutta silti tuntuu että nyt toivottavasti alkaa nousukausi :)
Mulle tuli CEFeistä myös sellaisia pieniä kutiavia vesikelloja kämmeniin, jalkapohjiin ja nyt käsivarteen. Vähän kuin nokkosenpolttamia, mutta kestävät monta päivää ja kutisevat pirusti.
Toisen CEFin jälkeen olin ihan finaalissa, hoitoväsymys ja inho neuloja ja myrkkyjä kohtaan oli tosiasia. Viimeiseen sain tsempata itseäni hokemalla vain jotain varmistuksen varmistus hoitoa yms. Itse tiputus meni onneksi hyvin, vaikka hieman kuvottikin. En katsellut enää pulloja enkä tippalukkoja vaan teeveetä. Henkisesti viimeinen tiputus oli suht helppo, mutta kyllä se pahoinvointi on aikas ikävää, sitten kun se on tullakseen.
Temestaa otin ennen ja jälkeen CEFin, kytriliä ja primperania, viimeisen aikana myös kortisonia. Ummetushan siitä kytrilin nielemisestä tuli, mutta mieluummin se kuin jatkuva vellominen. Jotenkin tuntuu että nyt vasta alkaa esim. huulet maistua normaaleilta, se CEFin maku ja haju alkaa poistua elimistöstä. Kai tämä viimeinen meni lopulta helpommin kuin edeltäjänsä, mutta kun on ikävät mielikuvat takana, niin pahoinvointikin kasvaa, osinhan se on henkistä.
Mulle kirjoitti lekuri Navoban resptin pahoinvointiin, tosin en sitä sitten hakenut, kun sain sairaalasta monta kytriliä mukaan.
Viimeisestä ei onneksi tullut suoni kipeäksi, toisen jäljiltä on vieläkin. Nyt vain kaikki toivo tulevaan, ettei IKINÄ enää..
Tänään kävin säteiden annossuunnittelukuvauksessa, siirryin jotenkin pätkän hoitoputkessa taas eteenpäin. Säteet alkaa kahden viikon päästä, silloin otetaan myös varsinainen simumaaliokuvaus. Saan kuulemma sädehoitoa kahdella erilaisella koneella. En ole oikein perillä vielä mitä kaikkea tässä tapahtuu. Tänään otettujen CT-viipalekuvien perusteella lääkäri kuitenkin suunnittelee sädekentät, sitten tatuoidaan, otetaan rtg-koekuvat ja samalla kertaa aloitetaan sädehoito, 25 krt koko rinta ja 5 krt boosteri arpeen.
Huomenna fysioterapeuttikäynti, pääsin johonkin tutkimukseen mukaan, joten saan ylimääräistä fysioterapeutin huolenpitoa. Vajaan kuukauden päästä alkaa se 5 kerran henkisen puolen terapia, joka loppuu samoihin aikoihin säteiden kanssa. Tamofen pitäisi kai aloittaa muutaman viikon sisään. Lokakuun alusta sitten takaisin arkeen ja töihin ja tämän pitäisi olla siinä.
Minun pitäisi siis parin kuukauden sisäistämisajalla olla terve. Täytyy alkaa käsittelemään sitä asiaa, että pystyisin hyväksymään sen. Kummallista, että asia jota eniten toivoo, on niin vaikea sulattaa...
- Re: Ensimmäisen CEF hoidon jälkimainingitJulma-Kumma
- Re: Ensimmäisen CEF hoidon jälkimainingitJulma-Kumma
- Re: Elämää CEF:n jälkeenMeriTuuli
- Re: Elämää CEF:n jälkeenJulma-Kumma
- Re: Elämää CEF:n jälkeenkevätmieli
- Re: Elämää CEF:n jälkeenrapu50
- Re: Elämää CEF:n jälkeengordita