Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Elämää CEF:n jälkeen JA SEN AIKANA

Iltaa kaikille täältä Espoosta!

Olen nyt ollut 3x CEF hoidossa, tänään viimeksi. Se ensimmänen kerta ja sen jälkimainingit olivat hirveät, kuten olen täällä kertonut. 2. CEF:n jälkeen olo oli huomattavasti siedetympi. Primperanin tilalle oli onkologi vaihtanut kortisonin ja Temestan. Pahoinvointia ei tullut lainkaan, oli vaan hyvin väsynyt olo, huimausta, päänsärkyä, suun limakalvot menivät rikki 5 päivää hoidosta ja henkisesti olin aivan loppu.
Tänään olin 3. hoidossa. Oon nyt napsinut rohkeammin niitä kortisoneja ja yhden Temestan otin äsken. Olossa en huomaa vielä mitään muuta, kuin pissalla saan hypätä alituiseen. Juon vichyvettä noin 2 litraa päivässä.
Suuta alan nyt hoitaa ennenkuin se menee rikki. Vähän sellaista ennekkohoitoa, kun suunnilleen tietää, mitä joidenkin päivien päästä tulee.
Olin viikonloppuna veljeni ja hänen perheensä luona Ylöjärvellä. Se oli oikein piristävä reissu. Unohdin kolmeksi päiväksi tämän sairauden kokonaan. Eilen olin tyttäreni ja lapsenlapsieni ( 8v ja 9v pojat) Korkeasaaressa. Muuten oli ihan hyvä reissu, mutta oli vähän kylmä, mutta sehän ei meitä haitannut. 4 tuntia viihdyttiin siellä.
Niin, olen nyt puolessa välissä hoitoja, enää 3x CEF:iä. Vaikka se on vain 3x, niin tuntuu välillä, että jaksaako.
Mä inhoan noita verikokeissa käymistä 2x 3:n viikon aikana. Musta on tullut piikkipelkoinen ihminen. Kaikki pistämiset sattuu niin paljon, hyvä, etten rupee itkeen. Kanyylin laitto on mulle vaikea laittaa. Tänäänkin vasta kolmannella kerralla onnistui.
Siinä pääsi muutama ärräpää multa mielessäni ja varmaan sh:ltakin.
Kun nyt jostain sais voimia näihin 3:een viimeiseen hoitoon, niin hyvä olisi. Sen jälkeen tulee se hormonaalinen hoito 5:ksi vuodeksi.
Heti CEF:n jälkeen meen uuteen leikkaukseen, kun rinnanpoistoleikkauksesta oli jäänyt joku hermo painamaan niin, että mulla kovat hermokivut ja käsi vielä jäykkänä. Siitä sitten uudet saikut jne...
Mulla on kirjoitettu saikkua nyt 31.10 asti ja kaipaisin jo töihin, mutta eihän sitä voi ennen leikkausta mennä, kun oon terveydenhoitopuolella osastolla töissä. Siellä tarvitaan terveet kädet!! Töihin on vaan niin kova ikävä!!:(
Jaaha, käsi turposi taas siihen malliin, ettei tästä kirjoittamisesta tuu mitään ja jos on hirveesti kirjoitusvirheitä, niin siitä saan kiittää vain CEF:iä.

Voimahaleja teille kaikille ja jaksamista!

toukokuu
toukokuu | 20.7.2007 klo 21:54:13