Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: hirvittää, pelottaa, ahdistaa ja kaikkee siltä väliltä...

Hei Riitta! Minulla on lapsena hoidettu imusolmukesyöpä ja olen saanut silloin niin paljon sädehoitoa (n. 37 vuotta sitten), että lääkärit katsoivat, ettei ole mahdollista enää sädehoitoa antaa, koska olen saanut jo maksimiannoksen, ja varmaan vähän enemmänkin. Siihen aikaan 70-luvulla hoidot olivat aika kovia eikä "solumyrkkyjä" annettu. Vielä mietityttää se, että onko sitä jollain tapaa huonommassa asemassa paranemisen suhteen, että miten toi aikaisempi sairaus ja siitä toipuminen (paranin siitä siis kokonaan) vaikuttaa tähän nykyiseen sairauteen. Lääkärit sanoivat, että aikaisempi sädehoito on saattanut altistaa rintasyövälle. Eivät he mitenkään täysin vakuuttuneita ole asiasta, mutta minusta itsestäni tuntuu, että paljon mahdollista - ja kun mitkään muut kriteerit taudin puhkeamiselle eivät täyty, vaikka ei se aina niinkään mene.

Itse olen huomannut tämän hoitojakson aikana, että olen jotenkin suhtautunut positiivisemmin arjen askareisiin ja elämään yleensä. En enää ota paineita pikkuasioista ja osaan elää tässä hetkessä. Toki syöpä on jatkuvasti mielessä, ja herättää kysymyksiä.

Toivottavasti Riitta huomasit tämän viestini ja kaikki muut kanssasisareni. Jaksamista ja voimia kaikille. Pidetään lippu korkealla, sillä henkiset voimavarat ja positiivinen asenne ovat tosi tärkeitä, ja kova taistelutahto vievät läpi vaikka harmaan kiven!
tuike | 8.8.2011 klo 11:57:06