Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: KYSTIA MUNUAISISSA - MUNASARJASYÖVÄN VAI SYTOJEN SEURAUSTAKO?
Moi,Onpa mielenkiintoista - minulla on rintasyöpäleikkauksesta kolme viikkoa. Nyt olen yliherkkä kaikille kropan tuntemuksille ja minulla on juuri noita kuvaamiasi ajoittaisia alavatsakipuja, mutta oikealla puolella, ja kipu heijastuu välillä selän puolelle. Se ei oikeastaan ole kipu vaan painon tunne. Ja minulla on munasarjassa löytynyt pieni kysta, reilu pari senttiä läpimitaltaan. Sinulla ne on munuaisissa. En oikein tiedä että missä nuo sisäelimet sijaitsevat, maksa kuitenkin vasemmalla.
Olen nimittäin ollut tosi huolestunut noista tuntemuksista ja miettinyt voiko se kysta tuottaa noita tuntemuksia, kuten lääkäri arvelee että voi. No, oireita tutkitaan vielä, vatsan ultraääni jo tehtiinkin ja löytyi tuo kysta, eikä muuta joka tätä selittäisi.
En osaa sanoa voiko kystat muuttua pahanlaatuisiksi, mutta tiedän että niitä voi olla ihmisellä monessakin paikassa. Minulla on esimerkiksi molemmissa polvissa, toinen oirehtii sen vuoksi mutta toinen ei. Jos kystat kasvavat isoksi ne kaiketi joudutaan poistamaan, ainakin yhdellä tuttavalla on sellainen tilanne alavatsassa; sitä seurataan ja poistetaan jos kasvaminen jatkuu.
Tällaista! Vointeja vaivojenkin kera!
thunder
- Re: KYSTIA MUNUAISISSA - MUNASARJASYÖVÄN VAI SYTOJEN SEURAUSTAKO?thunder