Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulasyöpää sairastavat sisaret!

Moi,
mä olen itse näitä rintapuolen kirjoittajia, mutta kuten on tullut kerrottua, anoppi sairastaa kohdunkaulansyöpää. Hän on 76v, leikkaus takana ja hoitojen alkamista odotellaan. Mull alkaa itselläni säteet tyksissä syyskuussa, joten samaa matkaa varmaan ruvetaan kulkemaan. Hänellekin on suunniteltu 5vko säteet ja 1 krt syto/vko. Onko suunnitelma sama kuin Päppällä? Vai aloititko jotenkin säteillä? Onko sädetys sisäistä vai ulkoista? Sytostaatti on lääkärin mukaan erilaista kuin rintapuolen taxot ja ceffit yms; sen on tarkoitus herkistää säteille, ei estää niinkään syöpäsolujen lisääntymistä. Mitä sulle on sytoista sanottu? Kyselen lähinnä siksi, että osaisin hänellekin kertoa jonkun muun samaa syöpää sairastavan kokemuksista.
Mulla on nyt viikko 4. ceffistä. Olo on ok, ripset alkaa olla muisto vain... harva tukka pukkaa ihan ohutta lapsen hahtuvaa samalla kun etuosa harvenee entisestään. Kaunista. ;(
Mutta nyt siivoomaan kun sataa eikä ole mitään järkevää kesäistä tekemistä...
t. tella
tella | 24.7.2007 klo 13:59:57