Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohdunkaulasyöpää sairastavat sisaret!
Moikkis Syöppis!
Olen lukenut juttuja ja nimet välillä menee sekaisin yms. niin päätin laittaa uuden aiheen. Olen 33-v ja syy miksi leikkausta ei tehty en ihan tarkkaan tiedä. Hoitajat, lääkärit antaneet pari ei vastausta. Toinen olis se, että levinneisyyden takia ei voida leikata (tiedän kyllä muita kohtalotovereita, joilla levinneisyys sama ja leikattu on..) ja toinen vastaus oli, että lääkärit olivat katsoneet, ettei leikkaus ole tarpeellinen, vaan hoidetaan syöpää muilla keinoin.
Itse on tietysti käynyt läpi, että ei voida leikata, kun se ei enää auta ja että tämä on nyt menoa yms.. Mutta nyt ehken hieman rauhallisempi ja seesteisempi alkaa olla mielentila. Positiivisena asiana meille tuli nyt asunnon osto. Eli muutamme ensi kuussa ikiomaan asuntoon ja se jaksaa pitää mielen virkeänä ja positiivisena. Kaikella on tarkoitus vaan tavalla ja toisella ja on tämä elämä niin ihmeellistä, miten tämä välillä kulkeutuu eteenpäin.
Mulla ei tuo cisplataani ole vielä oksettanut, mutta oireet ei välttämättä vielä ole tulleetkaan kun tänään alkanut tämä putki.
Juttelin tätini kanssa, joka on sairastanut rintäsyövän ja neuvoi ja suositteli kovasti avantouintia vaihdevuosi-oireisiin. Kertoi, että itse on aika lääkevastainen ja yritti säilyttää kroppaansa lääkkeiltä, niin paljon kuin mahdollista. Hän sanoi että vaihdevuosista ei tietoakaan avantouintia harrastellessa. Jotenka jos pääset uimaan, niin kokeilehan! :)
Miten sytojen kanssa jatkosuunnitelmaa on katsottu? Toivon, ettei tarvetta olisi enää!!! Miten jakselet muutoin tällä hetkellä? Samassa veneessä murunen olemme ja mukavaa vertailla kokemuksia ja saada tietoa lisää. Kiitos Sinulle siis jälleen kerran viestistäsi!
Kiitos kovasti tsempistä ja sitä myös Sinulle toivon täydestä sydämestä!
- Re: Kohdunkaulasyöpää sairastavat sisaret!Päppä