Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Syöpä, jota hoidetaan munasarjasyöpänä
Hei ja kiitos kaikille viesteistänne.Mulla on nyt neljä hoitokertaa takana ja hoidot näyttävän purevan: munasarjasyövän merkkiaine oli kesäkuussa 2700 ja nyt 114, ja rintasyövän merkkiaine oli tippunut 53:sta 20:een. Kasvainten koko katsotaan tämän kuun lopussa, toivottavasti nekin olisivat pienentyneet. Tuntuu, että nyt jaksaa ehkä paremmin nämä rankat hoidot - ajattelee, että kun koskee, niin silloin lääke tepsii. Minua nimittäin koskee mekein joka paikkaan sen viikon verran sytostaateista: lonkat, reidet, isot nivelet ja vatsa ovat varsinkin kipeinä, ja varpaat, päkiät, sormet ja päälaki pistelevät ja puutuvat. Mutta ne muut pari viikkoa ovat kuitenkin hyviä viikkoja, kun muistaa säännöllisesti ottaa särkylääkkeet.
On tämä ollut aikamoisten muutosten aikaa. En ole käynyt työpaikalla sitten toukokuun lopun,ja työstä irrottautumisessakin olen tehnyt jonkinlaista surutyötä. En kuitenkaan olisi jaksanut, ja vaikka rakastankin työtäni, niin se myös stressaisi. Olen antanut itselleni luvan tehdä kaikkea sitä mistä oikein pidän: liikkua metsässä koiran kanssa, marjastaa ja sienestää, lukea, kupsutella puutarhassa, tehdä käsitöitä, askarrella... Ja lapset rakastavat sitä, että meillä leivotaan lähes joka päivä sämpylöitä! Vaikka nuorimmat ovat jo 15 ja 16-vuotiaita, niin ovat mielissään kun äiti on nyt koko ajan kotona.
Vaikka välillä epätoivo iskee, niin olen kuitenkin pohjimmiltani valtavan toiveikas. Istutin muutama viikko sitten pihalle hevoskastanjan taimen. Vaikka se on parimetrinen, niin aika ruipelo vielä. Ehkä parinkymmenen vuoden päästä se alkaa näyttää itseltään jalopuuna. Aion olla senkin vielä näkemässä.
Arinkoisin syksyterveisin Hilma
- Re: Syöpä, jota hoidetaan munasarjasyöpänääidin_tyttö
- Re: Syöpä, jota hoidetaan munasarjasyöpänähilma