Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uusi jäsen esittäytyy (duktaalinen, multifokaalinen karsinooma)

Huomenta!
Voi kun ikävä kuulla, että meidän sairastuneiden joukkoomme on liittynyt nuori perheen äiti. Jos mitenkään voin lohduttaa, niin itse olen sairastunut sinun ikäsenä, tosin kasvaimen löysin jo -99 vuonna herneekokoisena, mutta todesta otettiin vasta 2000 vuonna. Onneksi oli gradus 1 eli rauhallinen lajiltaan. Ihan elin normaalia elämää tässä välillä. Olin jo vähän heittänyt taka-alalle koko syövän.

Nyt uusiutuneen rintasyövän diagnoosin sain tänä keväänä 12,5 vuoden jälkeen ensimmäisestä diagnoosista. Uusi vatsapeitteistä tehtyyn tram-rinnan arpeen ärhäkkäänä ja voimakkaasti estrogeenipostiivisena. Her2 positiivisuus löytyi myös. Ki-67 40% (jakautumassa oleva solujen määrä). TT-kuvauksessa ja luustokartoituksessa ei levinneisyyttä havaittu. Tosin kalvaa mieltä, kun terveen kudoksen marginaali jäi leikkauksessa vain 0,7 mm:n! Haluaisin koko tram-rinnan pois vielä, mutta en tiedä milloin sellainen onnistuisi.

Leikkauksen jälkeen kuulet tutkimustuloksia patologin lausunnosta kuten yllä mainitsemiani tietoja omasta syövästni. Ne määräävät hoitosi. Minulla on puolivälin seutu sytohoidoissa nyt ja suht siedettävää ollut. Hoitoihin kannattaa ottaa kaikista vinkeistä vaari. Paljon löytyy täältäkin vinkkejä ja kannattaa kysyäkin kun hoidot tulevat ajankohtaiseksi. Syöpälääkäri ja hoitaja toki neuvovat, mutta täältä olen itse ainakin läytänyt hyviä vinkkejä. Toinen sivusto, josta olen käynyt imemässä tietoa on Rintasyöpäyhdisyksen keskustelupalstalta.

Leikkausten ja hoitojen odottelu on tuskastuttavaa, mutta sitten kun hoitoputkeen pääsee, niin olo alkoi ainakin itsellä rauhoittua.
Olen muuten seuraillut kahta nuorta rintasyöpäpotilasta, jotka myös perheenäitejä. Heiltä on saanut itselleenkin positiivsta energiaa hoitoihin. En tiedä saako tässä mainostaa sivustoja, mutta mielestäni sinulle varsinkin hyvät blogit, koska olet myös nuori ja pienten lasten äiti myös kuten he. Blogit löytyy niemllä "Kutsumaton vieras" ja "Marika taistelee".

Paljon voimia ja jaksamista. Kyllä asiat tästä vielä lutviutuu, vaikka aluksi voi tuntua todella vaikealta kestää. Itse ainakin yritän ajatella, että jaahas, että tälläinen. Hoidetaan pois ja jatketaan elämää. Onneksi rintasyöpään löytyy paljon eri lääkehoitoja ja koko ajan pyritään kehittelemään lisää.
Santruzka | 27.6.2013 klo 07:14:02