Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uusi jäsen esittäytyy (duktaalinen, multifokaalinen karsinooma)
Hei,ja "tervetuloa" joukkoon. Nyt häntä pystyyn ja rohkeasti kohti hoitoja. Olin samassa tilanteessa kuin sinä reilut kaksi vuotta sitten. Tosin olin sinua muutaman vuoden vanhempi mutta lapset olivat siinä vaiheessa 2 ja 6 v. Minulla oli myös multifokaalinen ja duktaalinen rintasyöpä. Gradus III ja her2 positiivinen. Sain kaiken mahdollisen hoidon eli rinnan poisto, kainalon tyhjennys, 3 x taxotere, 3 x CEF, 25 x sädehoito ja vielä vuoden herceptin. Kainalosta poistettiin 12 imusolmuketta ja kaikki oli puhtaita. Hengissä ollaan ja hoidot menivät itseasiassa yllättävän helpolla. Ehkä nuori ikä ja hyvä fyysinen kunto auttoi. Pahinta minulle oli se psyykkinen puoli eli "matto vedettiin totaalisesti jalkojen alta". Ota kaikki apu vastaan mitä sinulle tarjotaan ja vaadi hyvää hoitoa. Ota asioista selvää ja pidä puolesi:). Syö terveellisesti ja liiku niin paljon kuin mahdollista ja kunto sallii. Ja ennekaikkea positiivisella mielellä eteenpäin. Oma asenne auttaa paljon.
Valmistaudu koko rinnan poistoon etenkin kun se on multifokaalinen. Minulle ei annettu muuta mahdollisuutta ja nuorille yleensä annetaan lisäksi kaikki mahdolliset hoidot "varmuuden vuoksi". Hyvä niin.
Noihin limakalvo asioihin en osaa vastata etenkin kun minulla oli hormooni neg syöpä mutta tietoa kannattaa etsiä niin täältä kuin esim. rintasyöpäyhdistyksen sivulta.
Tästä "reippausviestistä" huolimatta, ymmärrän sinua niin hyvin ja voin kuvitella tunteesi. Se on kamalaa, etenkin kun on pieniä lapsia. Kaikki menee varmasti hienosti - usko pois!
- Re: Uusi jäsen esittäytyy (duktaalinen, multifokaalinen karsinooma)Viento