Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Mitä tehdään, jalkoja särkee?
Hie Seijuli!Mukavaa jos jalkaoireet jo hieman helpottaa ...cefistä lähtee hiukset sanoi minunkin lääkäri,mutta melko monella hiukset lähtevät jo noin kahden taxotere hoidon jälkeenkin. Jäähattu voi auttaa jos sitä on mahdollisuus (tai halu) käyttää. Taxotere toi minulle myös suun haavaumia ja rakkoja suun limakalvoille, joihin ostin apteekista aftatabia ja toisella hoitokerralla selvisin ilman rakkoja imeskelmällä jääpaloja. Toisilla taxoteresta kärsivät myös kynnet tai lähtevät kokonaan irti. niihin voi kuulemma pyytää jäähanskoja, minulle niitä ei tarjottu ja luin niistä vasta myöhemmin tältä palstalta.
Ruoka maistui taxoteren yhteydessä metallilta ,mutta pakko sitä oli syödä. Kuitenkin minulla oli himo maistella kaikkea ja sen jälkeen todeta että pahalta maistuu kaikki. Syöminen auttaa kuitenkin siihen että pysyy "hyvässä" kuosissa ja kestää hoitoja paremmin. Kortisoni toki lisäsi "hyvää kuosia" joten turvotustahan siitä apulääkkeestä saa myös kaupanpäälle.Kortisoni antoi myös "virtaa"niin että valvoin noin kaksi vuorokautta putkeen ja jaksoin tehdä mitä vaan jonkajälkeen tuli parin päivän uupumus, kunnes kunto alkoi kohentua ihmeesti.
Sain myös cefin 3 kertaa, 3 taxoteren jälkeen.Näiden lisäksi sain ohella 9 herceptin hoitoa, koska minulla oli uusiutunut rintasyöpä her2+, jossa levinneisyys jäi epävarmaksi. Viisaammat sanovat edellämainittuja coctaileja erittäin tehokkaiksi levinneessä tai uusituvassa rintasyövässä kuten Karhutarkin totesi. Uskotaan ja toivotaan näin.
Cefistä sain huonoa oloa pariksi päiväksi mutta siihen saa myös lääkettä joka auttaa, itselläni oli primperan ja pärjäsin sillä melko hyvin. öykkäilin hieman 2-3 päivää mutta varsinaisesti ei tarvinut oksentaa. Sen jälkeen ruokakin maistui tosi hyvälle.
Kokemuksia on monia ja tuntemuksia erilaisia...alkutaipaleella olet vasta mutta oikeasti aika menee tosi nopeaa. Et huomaakkaan kun hoidot on ohi ja elämä palautuu omiin uomiinsa...tosin hiukan erilaisessa kropassa erilaisin tuntemuksia. Lujille se ottaa mutta pakkohan se on kestää jos ei halua luovuttaa. Taistelutsemppiä sinullekin:-)
T,Opelix
- Re: Mitä tehdään, jalkoja särkee?Opelix