Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Mitä tehdään, jalkoja särkee?
SeijuliEn ole asiantuntija ja minulla on erilainen syöpis kuin Sinulla, mutta kerron mitä tein säryilleni.
Läksin ulos kävelemään, mutta käännyin heti pihasta takaisin sänkyyn lepäämään. Seuraavana päivänä päätin kävellä pihasta vähän pidemmälle. Varoin kipuista jalkaani...liksutin. Sitten aloin antamaan itselleni käskyjä. Pysäytin kävelyni, sanoin seis! Selkä ja ryhti suoraksi!! Kävele, vasen oikea vasen...kädet olkavarresta asti rennosti tahdissa heiluen.
Pian kävelyyni liittyi musiikkia muistini syövereistä pulputen. Kuuntelin ihastuneena Jori Mamsteenin laulua ja lapsikuoroa "Muista aina liikenteessä, monta vaaraa onpi eessä. Siksi valpas aina mieli se on turva verraton...vältä vaaraa uhmailemasta sääntöjä seuraa vaan".
Pian huomasin että väärä levy, väärä levy. Tilanteessani nuo sanat rajoittavat tarkoitusperääni. Minä haluan kävellä reippain askelin ja iloisin mielin vaivojeni "sääntöjä" kuuntelematta.
Vaihdoin levyä tiheesti etsiessäni upeaa laulua kera myönteisin sanoin. Kuunnellessani Tapio Rautavaaran laulavan, Reissumies ja kissa, Päivänsäde ja menninkäinen sekä Georg Otsin laulamana, Rakastan sinua elämä, huomasin ettei kipuja enää ollutkaan. Kuuntelin musiikkia niin täydellisesti uppoutuneena etten muistanut jalkojani, jotka marssivat tahdikkaasti allani kun pääni oli pilvissä. Lauloin jo itsekin iloisesti kovalla äänellä, enkä välittänyt jos joku kuulee lauluani. Ranteesta kivun sain pois paukuttelemalla sauvoja maahan, sitä ennen pelkkä käden heiluminen teki kipeää...syöpis luissani ja täräytteleminen kielletty.
Jos kipusi ovat sietämättömät, soita sen sairaalan osaston toimistoon jossa olet ollut hoidossa ja kysy neuvoa. Näin minä tekisin.
Toivon että tämän jutustelun lukemisen ajan edes olisi kipusi hetkeksi hellittänyt.
Lämpimästi Sinua ajatellen.
anemonet
- Re: Mitä tehdään, jalkoja särkee?anemonet