Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: kohdunkaulansyöpä leikattu tammikuu-07
Hei!Minä kävin aluksi kontrolleissa kuukauden välein, ja sitten sitä pidennettiin kahdeksi kuukaudeksi, ja sitten oli varmaan neljä kuukautta, sitten puoli vuotta. Yleensä kai käydään noin 5 vuotta, mutta minä kävin 7 vuotta, kun tuli näitä hoitovaurioita, ja niitä tarkkailtiin sitten samalla. Kontrolleissa tehtiin normaali sisätutkimus ja otettiin Papa-koe. Joillakin kerroilla otettiin myös keuhkokuva, ja välillä verikokeita, mutta ei tietenkään joka kerta. Minulla tehtiin kokeita myös munuaisten takia, kun minulla oli leikkauksen jälkeen sellainen virtsarakon velttoustila, minkä takia jouduin monta viikkoa pitämään sellaista katetriakin.
Olen todella tyytyväinen, että olen hengissä! Olin sairastuessani 35-vuotias, ja lapset olivat silloin 2 ja 10-vuotiaat. Nyt nuorempikin pääsi jo ripille, ja pelkäsin silloin, että en tule sitä päivää koskaan näkemään. Sädetyksen aiheuttamat vauriot ovat harvinaisen pahoja, ei tällaisia yleensä tule, mutta minun elimistöni ei sitä jostain syystä kestänyt. Sinnittelin kuitenkin töissä monta vuotta, mutta nyt olen ollut 3 vuotta eläkkeellä. Jos sinua kiinnostaa, ja on mahdollista, niin osta viime keskiviikkona ilmestynyt Ilona-lehti. Se myydään Iltalehden liitteenä tai erikseen. Lehti ilmestyy aina keskiviikkoisin, joten tämä numero on vielä tiistaihin asti myynnissä. Hinta on halpa, ja sitä myydään melkein joka paikassa kuin Iltalehteäkin. Siinä on minun haastatteluni, vaikka ei siitä tietenkään kaikkea selviä.
Muutenkin jos haluat kuulla jotain, niin kysele täällä palstalla. Käyn täällä aika usein, vaikka tätä ei silloin vielä edes ollut kun itse sairastuin.
Minkä ikäinen sinä oletkaan? t. Ellinoora
- Re: kohdunkaulansyöpä leikattu tammikuu-07ellinoora
- Re: kohdunkaulansyöpä leikattu tammikuu-07pikkumyy-41