Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikattu

Sorry että on kestänyt vastaaminen. >On ollut häsää, kun tyttäret on ollet "hoitamassa" äitiä. Ja sitten kaiken lisäksi multa lohkesi hammas, jonka onneksi sain tänään kuntoon.
No, menin leikkaukseen ajatuksella ettei kasvaimet ole pahalaatuisia, koska neulanäytteistä ei löytynyt sellaista. Leikossa kirurgi kuitenkin sanoi että lähdetään leikkaamaan syöpää, koska ovat niin kovia.
Kävelin sinne "avaruusalukseen" itse ja kipusin pöydälle, olo oli kuin formula-autolla varikolla. Oli putkea ja letkua ja "asentajaa" joka puolella.
Nukahdin ihan huomaamattani ja heräsin siihen että joku sanoi, no niin, herätys, rinta on nyt poistettu.
Sitten kärrättiin osastolle, jossa voin huonosti pari tuntia. Kun se meni ohi, ja särkylääkkeet pitivät kivut poissa, alkoi olo helpottaa.
Lääkärin näin tosin vasta seuraavana päivänä, jolloin tiesin varmaksi, että oli ollut syöpää. Paperissa lukee "rintarauhasen tiehyensisäinen syöpä".
Kotiuduin siis leikkauksesta seuraavana päivänä ja kuten totesin, tässä on ollut tätä sosiaalista toimintaa niin etten ole vielä kerinnyt olla ajatusteni kanssa yksin. Sunnuntaina suihkureissulla oli kohtaaminen uuden minäni kanssa, ja se meni aika hyvin peloista huolimatta. Luulen, että varsinainen reaktioprosessi on vasta edessä, nyt on vaan odotettu ja tehty ja toimittu.
Kivulloista tämä ei kovin ole, ei ollut levinnyt vielä imusolmukkeisiin. Hammaslääkärikäynti pelotti melkein enemmän kuin rinnanpoistoleikkaus!
Askel kerrallaan, nyt siis vaihe "totuttele omaan peilikuvaasi, joka näyttää perin oudolta". Vaatteet päällä ei tietenkään kukaan huomaa mitään, mutta illalla ja aamulla tuo asia on kohdattava!
Olen kuitenkin kaikenkaikkiaan rauhallinen ja odotan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, tässä uudessa elämässä!
Tiksa | 26.11.2012 klo 19:56:09