Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Sädehoidot alkoivat

Hei!

Tänään olin ensimmäistä kertaa sädehoidossa, enää 24 kertaa jäljellä! :) Homma ainakin Tampereella toimi niin, että kävin ilmoittautumassa ja siitä sitten ohjattiin oikeaan odotustilaa. Mulla kävi sen verran huono tuuri, että ajat oli reilu puoli tuntia myöhässä. Kone oli kuulemma juuri ollut huollossa ja oli hieman oikukkaalla tuulella.

Siitä sitten sormenjälkitunnisteen kautta sädehoitohuoneeseen, tilava huone jossa hämärä valaistus ja oikein hyvä ilmastointi. Lavitsalle selälleen ja kädet niskan taakse, yllättävän hyvän asennon siinä saikin. Hoitajat vielä täsmäilivät asentoa, että laaserit olivat tatuointipisteissä. Sitten se kone alkoi hurisemaan siinä ympärillä ja kävi rinnan päälläkin mutta minkäänlaista ahdistavaa tunnetta ei tullut. Välillä olin kyllä silmät kiinni vaikka katossa olisi ollut hieno syksyinen maisema mitä katsella.

Sitten samat liikesarjat mentiin uudelleen ja siinä samalla tuli sädehoito. Eipä se miltään tuntunut, oikeastaan sen tiesi vain koneen äänistä, että nyt tulee. Homma oli nopeasti ohi, enin aika meni alkuvalmisteluihin ja asetteluihin. Näin ensimmäisellä kerralla hoitaja vielä kertasi ihonhoidon ja muuta sekä näytti kuvista sädetysalueen jne. Hoitoajat sain kaikki kerralla, mulla meneekin hoidot yötöiksi reilun viikon ajan kun ajat on klo 20-21 välillä, siihen vielä reilu tunti kotimatkaa päälle. Loput ajat onneksi hieman aikaisemmin, klo 17.20. Hyvä kun pääsee taxilla noi matkat, olis muuten aika raskasta pimeässä ajella.

Kaiken kaikkiaan ihan mukava kokemus, pitää treenata sitä rentona oloa siinä pöydällä, tänään oli vielä jännitystä hommassa mukana. Vähän siinä vilukin ehti tulla kun meni hieman pidempään näin eka kerralla.

Terkuin,

teppana | 26.1.2012 klo 19:56:25