Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: ystävyys ja syöpä
Kirjoitin jo aiemmin kokemuksiani ketjuun Yleistä syövästä --> Mikä merkitys ystävillä on syöpäsairaan elämässä. Huomaan, että tämä pohdinta kannattaa itsensä vuoksi.Huomaan, että olen alkanut ajoittain arvioida ystäviäni tämän sairauden näkökulmasta. Monesta on tullut esiin todella syvällis-inhimillisiä piirteitä, jotka muuten ovat jääneet kaiken toiminnallisuuden peittoon. Todella ihana havainto. Joku taas ei halua tavata, vaikka aikaakin olisi. Muissa olosuhteissa sitä tuskin huomaisi, mutta nyt pakostakin miettii, että onko se ystävyyttä. Näitä en yleensä mieti muulloin, kuin hoidon jälkeisessä pahoinvoinnissani. Silloin olen tyystin "perässä vedettävä".
Ystäväni ovat sanoneet, että heidän on helppo suhtautua sairauteeni, koska suhtaudun siihen itse ilman suurempaa dramatiikkaa. Olen iloinen siitä, että en ole mikään aputoiminnan kohde, vaan kelpaan kuuntelijaksi ym. kuten ennenkin. Samoin ehdotuksia erilaiseen toimintaan tulee kuten ennenkin, ja jaksamisen arviointi jätetään minulle itselleni.
Tigerlily
- Re: ystävyys ja syöpäkesän lapsi
- Re: ystävyys ja syöpähelmikuu
- Re: ystävyys ja syöpäsanteri
- Re: ystävyys ja syöpäeerika
- Re: ystävyys ja syöpätiina:)
- Re: ystävyys ja syöpäsanteri
- Re: ystävyys ja syöpäSipriina
- Re: ystävyys ja syöpäTigerlily
- Re: ystävyys ja syöpäKarhutar
- Re: ystävyys ja syöpäliikkeelle
- Re: ystävyys ja syöpämillamolla