Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: ystävyys ja syöpä
Ihmiset ovat reaktioissaan niin erilaisia. Moni ei omalta pelokkuudeltaan saa sanaa suustansa, ja moni myös miettii voisiko sama kohtalo olla joskus itselläkin edessä. Sen tähden joillakin on pohjattomalta tuntuva tarve saada tietoa, siinä missä joku toinen lopettaa yhteydenpidon aivan kokonaan. Ja jostakin merkillisestä syystä, nämä kaksi ääripäätä tuntuvat useimmista kaikkein vaikeimmilta.Usein on niin, että sairastamisen raskaus ei aina näy ulos, ja joskus on niinkin että mieli on paljon virkeämpi kuin oma ruumis. Miten ensin hyväksyä tämä itse ja miten saada muut ymmärtämään? Miten kertoa fiksusti omista tarpeistaan ja ottaa muitakin huomioon?
Minulla on sellainen tilanne, että jotkut kuvittelevat että olisin "virkistyksen tarpeessa" ja että erityisen virkistävää olisi tulla vierailulle luokseni. Mikäpä siinä, mutta mistä minä etukäteen tiedän, mikä on hyvä päivä tulla kyläilemään, ja kuka olisi peräti niin fiksu että kutsuisi minut kanssaan vaikka elokuviin taikka kahvilaan? Ilman sen kummempaa kalenterien selailua?
Kuilu välittömän tässä ja nyt elämisen ja työelämän rytmin välillä on ammottava. Myös tarve hiljaisuuteen ja rauhoittumiseen on hautautunut jonnekin. Ei hevillä uskota, että sairaankin voi joskus olla hyvä jopa yksinään ja että vapaaehtoisesti olen valinnut toisinaan yksin olemisen. Voi miten suututtikin anopin soitto: "Oletko nyt tosiaan yksin kotona?" Huoh. Miksi en saisi olla ja hyvällä omalla tunnolla? Miksi en saisi sallia isälle ja pojille hetken aikaa yhdessä oloa miesten kesken?
Vai olisiko niin, että on kipeää ajatella sen olevan harjoittelua tulevaisuutta varten? Ja olisiko niin, että se kaikki on vain normaalia elämää ja kasvua ihmisenä?
T. Karhutar
- Re: ystävyys ja syöpäkesän lapsi
- Re: ystävyys ja syöpähelmikuu
- Re: ystävyys ja syöpäsanteri
- Re: ystävyys ja syöpäeerika
- Re: ystävyys ja syöpätiina:)
- Re: ystävyys ja syöpäsanteri
- Re: ystävyys ja syöpäSipriina
- Re: ystävyys ja syöpäTigerlily
- Re: ystävyys ja syöpäKarhutar
- Re: ystävyys ja syöpäliikkeelle
- Re: ystävyys ja syöpämillamolla