Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?
HeiOlen ensimmäisiä kertoja vasta näillä sivuilla. Onneksi löysin tämän paikan, kun etsin tietoa...Tuli esiin suurimmalla epätoivon hetkellä. Mielelläni juttelisin kanssasi ihan yksityisestikin - pitää vain katsoa, miten se tehdään. Olen nyt neljättä kertaa vasta sivuilla: ensin lueskelin, sitten kirjauduin ja lähetin viestin. Onneksi vastasit! Huono aika oli lääkärin soittaa kiirastorstaina, kun pyhiä on pitkä rivi ja joka paikka on kiinni.
Ajatus vihkoon kirjaamisesta tuntuu hyvältä. Sitä alan tehdä. Päätin jo, että ostan kaikkein kauneimman vihkosen, mitä löydän.
En ole yksinkertaisesti uskaltanut kertoa vielä läheisille. Tämän myötä minun elämäni on jo nyt muuttunut - miten se muuttaa kaikkein läheisimpäni elämää. Hän on itse ollut vastikään todella isossa leikkauksessa ja on siitä vielä ainakin mieleltään hauras.
Tunnistan oireeni: olen tällä hetkellä vielä ihan shokissa. Lamaannus tuntuu ihan fyyisesti: en pysty syömään, jaloissa ei ole voimaa, uni ei tule. Mitään muuta en osaa ajatella kuin ahdinkoani ja sitä hirviötä, joka on sisälläni. Pelottaa, että en ehdi edes leikkaukseen.
Kummallisinta on se, että jostakin on löytynyt voimaa "näytellä" muille, että kaikki on ihan ok. Ehkä se lyyhistyttää vielä enemmän. Nyt tuntuu, että on kaikki pahimmat oireet, ja vatsa on kipeä kurkusta haaraperiin. Varmaankin ainakin osaksi psykosomaattista...
Ehkä tulee aika, jolloin ei itketä, ja jolloin pystyn pohtimaan tilannetta järkevämmin kuin nyt. Nyt vielä olen kuolemassa huomenna, ja siksi ihanat olivat sanasi: elän vieläkin.
Kyllä tässä tilanteessa Tommy Tebermannin runo Ihminen tarvitsee ihmista ollakseen ihminen....todellistuu. Tällaisessa tilanteessa toisen ihmisen sanat yhteydenotto ja sanat rauhoittavat, vaikka ne eivät hirviötä viekään pois.
En muista edes lääkärin nimeä - täytyy kerätä voimia ja ottaa yhteyttä naistentautienklinikkaan heti tiistaina.
Kirjoitellaan.
Cuskan
- Onko kukaan samassa tilanteessa?Cuskan Alec
- Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?marijamari
- Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?Ninniliini
- Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?Cuskan Alec
- Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?palsternakka
- Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?kuurankukkanen
- Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?Tulevaisuus?
- Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?vitamiinit
- Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?Syysleimu