Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Onko kukaan samassa tilanteessa?

Lämmin kiitos sekä Ilonalle että teille kaikille muille, jotka vastasitte maaliskuiseen hätähuutooni. Olen lukenut viestejänne edestakaisin ja saanut niistä voimaa ja uskoa.
Olen päässyt hoitoputkeen - tiistaina olin kolmannessa sytossa. Vielä on leikkaus edessä. Välillä olen maan matosena, välillä mieli toiveikkaana. Tällä hetkellä voimaton kuin kissinpoikanen.
Kaikenlaista muutakin on saanut sairautensa myötä kohdata: toisten pelkoja, ylenpalttista empatiaa (joka on raskasta sekin), arvokasta kohtaamista, rakkautta, läheisyyttä, kamalaa uteliaisuutta. Sen lisäksi, että joutuu omaa minäänsä rakentamaan uusiksi.
Näyttää tämä sairaus herättävän paljon enemmän ihmisissä kaikenlaista verrattuna esimerkiksi sydän- ja verisuonitautiin. Parasta on ollut vertaistuki - sekä täällä että syöpäpolilla. Siellä on vaihdettu ajatuksia vatsan toiminnasta, peruukin pesusta, painon putoamisesta, sairauden syistä ja vaikka mistä. Ja pidetty mieli korkealla.
Kaiken mustan keskellä olenkin huomannut olevan paljon kirkkautta ja kauniita väriläiskiä. Se lohduttaa.
Cuskan Alec | 13.6.2013 klo 19:35:30