Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: ksymyksiä "miehen" maailmasta

HrsManson, tajuan "yskän" siinä mielessä, että minunkin naisellisuuteni koki kolauksen, kun syöpähoitojen tuloksena naiseuteni suurimmaksi osaksi katosi. Jäi kuin tyhjän päälle. "Värkit"poistettiin melkein kaikki 45-vuotiaana ja karvat kaikkinensa lähtivät pikäksi aikaa. Siinä ihmettelin järkyttyneenä tapahtunutta, että kuka minä oikein nyt olen ja mitä onkaan tapahtunut? Matka oman itsen hahmottamiseen jatkuu yhä pikkuhiljaa ja tutustun tähän uuteen minääni ja ulkoiseen habitukseeni. Identiteetti on sairauden myötä luotava uudelleen, näin omalla kohdallani ajattelen.
Seksuaalisuus on vietti ja tärkeä osa elämää. Näinhän se yleensä menee, mutta toisille seksuaalisuus voi olla tärkeämpi kuin toiselle. Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että naiseuteni olen voinut ainakin itselleni "todistaa", sillä minulla on kaksi lasta. Ei enää ole niinsanotusti näyttämisen hinkua.
Hormonikorvaushoito on sen sijaan alkanut osoittaa omat kommervenkkinsa: suurimman osan aikaa ei tee mieli, mutta kaipuu iskee pätkittäin ja äkisti ennen kokemattomalla tavalla. Jane Fondakin ilmaisi lööpeissä, että seksi on parasta 70-vuotiaana! :)
Tosiasiassa löytyy naisia, jotka eivät pidä itse aktia kaikkein tärkeimpänä asiana. Ymmärtäväinen ihminen käsittää, että nautinnon ja elämän ilon lähteet ovat moninaiset ja yksilölliset. Hyvää jatkoa!

räpsy | 10.11.2009 klo 21:59:09