Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ruokavalio rintasyövän toteamiseen jälkeen

Ruokavalio kiinnostaa minuakin ja olen siitä kysellyt hoitavalta lääkäriltä ja omahoitajalta myös + lukenut erinäisiä verkkoartikkeleita. Itse olen kovin perso makealle, suklaalle etenkin ja jäätelölle. Syön niitä itseasiassa aika paljon, ylipainoa minulla ei kuitenkaan ole. Lääkärin mukaan kaikkea voi syödä kohtuudella joskin syöpäsolujen ruokkimista turhalla energialla hänkin kehotti välttämään ja vihannesten ja juuresten käyttöä lisäämään. Hoitojen aikana kuulemma kannattaa syödä sitä mikä maistuu hyvältä, eikä turhan tiukkapipoisesti noudattaa mitään ruokavaliota. Syön aika paljon myös broilerin lihaa ja kysyin siitä myös luettuani tuon Pirkko Arstilan artikkelin. Lääkäri hymähti ja sanoi että hän ei ole kuullut broilerin edistävän syövän kasvua kenelläkään...mutta kyllä tuo Arstilan artikkeli minuunkin silti vaikutti niin että vähensin broilerin syöntiä aikalailla. Suklaata en ole pystynyt jättämään.
Alkoholi ei ole itseasiassa maistunut minulle hoidon jälkeen ollenkaan joten se on helppo jättää, joskin minun lääkärini sanoi nauraen että lasillinen punaviinia silloin tällöin on terveellistä niiden nettiartikkeleiden mukaan:-)

En siis ole tehnyt oikein mitään muutoksia vielä, katson sitten joulun jälkeen. Minut on leikattu 29.10. ja ensimmäinen hoitoni oli 9.12.

Mukavaa joulun odotusta teille kaikille - nauttikaa hyvistä jouluruuista. T. Syksy
Syksy2013 | 17.12.2013 klo 12:18:41