Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ruokavalio rintasyövän toteamiseen jälkeen
Hei!Luulen, että ihan perinteinen ruokapyramidi toimii hyvin. Maalaisjärkeä siis mukaan, eikä liian tiukkaa pipoa:).
Ainoa asia minkä kohdalla itse vedin ns. nutturan kireäksi, oli alkoholi. Siirryin täysin nolla linjalle. Alkoholia saisi toki nauttia kohtuudella eli yksi-kaksi annosta/käyttökerta, mutta tämäkin on mielenkiintoista olla ihan absolutisti. Tämän "alkoholikireyden" valitsin siksi, että luin "jonkun" tutkimuksen alkoholin vaikutuksesta, joka oli juurikin tehty rintasyöpäpotilailla. Sen mukaan oli ihan selkeää näyttöä, että uusiutumisriski kasvoi alkoholinkäytön myötä suuresti. Ja mielestäni alkoholista luopuminen ei ole ollut edes vaikeaa.
Olen törmännyt pariinkin rintasyöpäsiskoon, jotka ovat koko ikänsä syöneet eri terveellisesti ja harrastaneet liikuntaakin säännöllisesti ja aktiivisesti. En tiedä voiko tosta vetää johtopäätöksiä, mutta valitettavasti S-tauti heihinkin iski....eli taudin syntymekanismi on arvaamaton.
Itse ajattelen, että liikunnan lisääminen on minulle paras "lääke" tällä hetkellä tämän taudin kanssa...kohtuudella tätäkin lajia. Niin ja D-vitamiinin suojelevaan voimaan uskon myös!
Kaikkea hyvää teille Siskoille ja rauhallista joulua!
Terv.
Kikka3
- Re: Ruokavalio rintasyövän toteamiseen jälkeenKikka3
- Re: Ruokavalio rintasyövän toteamiseen jälkeenkesätuulahdus