Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasyovan hormoonihoito

Aloitin Tamofenin 5 kuukautta sitten. Kuumia aaltoja on 24 h. Välillä on päiviä, että kuumenemisien välit ovat pitkähköt, mutta on ollut myös päiviä, että joka puolestuntia alkaa sisäinen hehkuminen ja hiki tursuaa ja kun lamppu alkaa himmenemään, tulee kylmä ja kohta taas alkaa kuumottamaan. On siis jatkuvaa pitkähihaisen pois riisumista ja ylle pukemista.

Yöt ovat oma lukunsa. Tällä hetkellä on menossa rytmi, että herään2 h välein hikimärkänä, jolloin kännyn selälleni raajat levälleen ja annan sängyn jalkopäässä, lattialla seisovan ison tuulettimen viikentää kehoni ja sitten tietysti iskee kylmyys, jotta eikun täkkiä niskaan. Jossain vaiheessa nukahdan, kunnes taas herään ja aloitan alusta.

On myös outoja öitä. Herään täkin alla ja on tosi kylmä, mutta tuntuu kuin olisin herännyt kuumotukseen...

Mulla paino noussut 1 kg:n, mutta toisaalta se laski CEFn loppuvaiheessa 2 kg, joten koetan vielä uskotella kysymyksessä olevan vain sen, että olen tulossa normaaliin painooni. Seuraan kyllä päivittäin painoani puntarilla. Ei olisi mukavaa lihoa, kun nykyinen paino tuntuu hyvältä olotilalta, vaikka minulla olisikin varaa muutamaan lisäkiloon ja sittenkin olisin normaalin rajoissa.

Mulla on ongelmia ruuan kanssa. Onneksi asun kaksin kissan kanssa, ei tarvi tuoksutella ruuan hajua. Hedelmät, marjat, vihannekset, jogurtti, murot, leipä, juusto, kalkunaleike ja pinaattiletut ovat ruokia, joina pystyn kotona syömään. Mutta hyvin olen pärjännyt, ei ole ollut jaksamisongelmia kävellessä tai uidessa.

Mutta vielä noihin Tamon oireisiin. Kun yöunet on niin katkonaiset ja kun välillä päivälläkin oireilu on runsaampaa, niin töissä käydessä alkaa tuntumaan vähän tsippi oli. Jouduin ottamaan työkokeilun päätyttyä alkaessani tekemään 5-päiväistä viikkoa pidennetyn viikonlopun. Ja niin aion jatkossakin tehdä eli 3 viikon välein pidennetty viikonloppu. Siis jos Tamot oireiluttaa jatkossa. Onneksi on työpaikka, jossa suhtaudutaan myönteisesti sairauteeni.

Laihduttamisasia, jos se on tarpeen, kannattaisi varmaankin ottaa puheeksi jonkun asiantuntevan kanssa, ettet vain aiheuta itsellesi vahinkoa.

Piiku
piikup | 11.8.2013 klo 15:57:37