Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasyovan hormoonihoito

Olen rintasyöpäpotilas v:lta 2011-2012, olen saanut kaikki mahdolliset hoidot ja nyt on meneillään viiden vuoden antiestrogeenihoito ( minull se on aromataasiestäjä valmisteella, kun olen jo kuusikymppinen), josta hoidosta on nyt jäljellä kolme ja puoli vuotta. Käytössäni on Aromasin valmiste vaihtokiellolla. olen kärsinyt lääkkeen varmasti kaikki mahdolliset sivuoireet, hyvää on ollut se, että sivuoireet eivät ole tulleet päällekkäin, vaan yksi kun loppuu niin toinen alkaa. Alussa keljuinta oli epämiellyttävä olo vatsassa lääkkeenoton jälkeen, jota kesti varmaan pari kuukautta, sitten on tullut jäsen/nivelsäryt, molemiin polviin on tullut nivelrikko, kädet puutuvat yms, hikoilen aivan hirveästi, unettomuus, paino ei onneksi ole noussut aivan hirveästi, vaatekoko on noussut yhdellä ( toivon todella, että jää siihen), nyt alkaa jo olla sivuoireitten sivuoireita ja kurjaa on syödä niihin lääkkeitä MUTTA jos näillä pääsen niin olen todella tyytyväinen elämääni. Olen paljon mieluummin hiukan lihava ja elossa kuin laiha ja kuollut. En ajattele syövän uusimista, ajattelen näin, että kun niin pieni tabletti mitä tämä Aromasin on, voi aiheuttaa niin paljon hankaluuksia, niin sen täytyy olla todella tehokas :)Meillä on runsaat 6 kk ikäinen bokseripoika, joka tuo elämäään valtavasti iloa ja sitä pakollista liikuntaa mikä minulle on tässä tilanteessa todella tärkeää. Läheinen potilastoverini sairasti samantyyppisen rintasyövän ja on saanut aivan samat hoidot, myös tämän viiden vuoden "kakun" ja hänellä ei ole ollut vaikeita sivuoireita valmisteesta, me ollaan niin erilaisia. Kaikkea hyvää kaikille ja erityisesti niille, jotka sairastitte minun kanssani samaan aikaan.

Sinikka
Sini-likka | 30.8.2013 klo 13:26:23