Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Munasarjasyöpä, II aste
Hei,minulta leikattiin maaliskuussa munasarjasyöpä levinneisyysaste I c, gradus 3. Eli vielä alkuvaiheessa oleva mutta ärhäkkää lajia. Sain 6 kertaa sytoja ja nyt olen jo töissä.
En tunne itseäni sairaaksi, mutta en tuntenut ennen syövän löytymistäkään. Lähestyvä ens. kolmen kuukauden kontrolli hermostuttaa. Eniten mietin tuota gradus 3 luokitusta. Miten paljon todennäköisempää gradus 3 uusiutuminen/leväminen on kuin gradus 1 tai gradus 2? Onko kenelläkään tietoa/kokemusta asiasta? Ja löytyykö kohtalotovereita samalla/suurinpiirtein samalla luokituksella? Miten olette toipuneet ja onko syöpä uusiutunut?
Minulla leikkauksesta toipuminen meni hyvin ja vatsakaan ei pömpötä - tai siis pömpöttää, mutta muista syistä kuin syövän takia. Eli kaikenlainen makea ja lohtusyöminen on tässä loppukesästä tullut tavakseni. Yritän tosin päästä siitä eroon ja löytää muita harrastuksia, kun fyysinen kuntokin sen sallii.
Itselläni on nyt hyvät fiilikset ja olen toiveikas, vaikka täytyy myöntää, että masennus ja epätoivo diagnoosin jälkeen oli todella suuri.
Kaikille hyvää syksyä ja jaksamista!
Helena
- Munasarjasyöpä, II astemunasarja
- Re: Munasarjasyöpä, II asteeloisa-70
- Re: Munasarjasyöpä, II asteHelena
- Re: Munasarjasyöpä, II astemunasarja