Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyöpä, II aste

tervehdys! mulla sama juttu, gradus Ic stage II. Sytojen jälkeen tapahtui varmaan suolistossakin (suoliston nukassa?)jotain muutoksia, koska aiemminkin pömppöillyt vatsa tuli entistä kamalammaksi.
Alavatsaleikkausten jälkeen on aika tavallista että tulee kiinnikkeitä tms. Siitä voi sitten johtua laiskistunut suolen toiminta, ja suoliston alueella ilman kerääntyminen ja hidas ulosteen kulku ym. Jouduin jopa sairaalaan vatsaongelmien takia muutamiksi päiviksi kesällä.

Totesin että etenkin viljatuotteet eivät ollenkaan käy. Olen usean kokeilukerran jälkeen jättänyt lähes kokonaan viljatuotteet nyt pois, ja kyllä sen heti paikalla huomaa, vatsan pömppö katoaa lähes kokonaan. Muutenkin olen siirtynyt pois nopeiden hiilihydraattien syönnistä ja keskittynyt hedelmiin vihanneksiin proteiiniin kuten kalaan ja poronlihaan (muuta lihaa en käytä eettisistä syistä.)

Yritän pitää huolta, että vatsa toimii ainakin kerran päivässä ja lukea lisätietoa ummetuksen hoidosta ym. jutuista.
Ehkä sinunkin kannattaa kokeilla tuo vilja-juttu? Ja ehkä maito? Oma lekurini sanoi, että muuttuuhan se ihminen vuosien myötä ja voi tulla jokin laktoosi-intoleranssi tms eikä se suolistokaan samana pysy kaiken ikää...
hmmm

tsemppiä vain ja ihania syyskelejä!
sade | 17.9.2006 klo 21:36:18