Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyöpään sairastuneet kohtalotoverit!

Hei kaikki munasarjasyöpään sairastuneet kohtalotoverit!

Olen 46 vuotias ja minut leikattiin maaliskuussa. Sain 6 kertaa kolmen viikon välein sytostaatteja. Minulla CA-125 arvo laski ens. kerran jälkeen 19 ja vaihteli sen jälkeen 9-11 välillä.

Ymmärsin hoitajien puheista (HYKS), että tärkeintä on, että arvo laskee ja saadaan pysymään alle 35, jolloin se on ns. normaaliarvo. Muuten arvot - niin kuin kaikki muukin tässä sairaudessa - ovat hyvin yksilöllisiä. Eikä CA-125 arvo yleensä kai laskekkaa alle 8, jos olen ymmärtänyt oikein.

Itselleni ei ole jäänyt pahempia sivuvaikutuksia sytoista hoitojen jälkeen. Jonkin verran on jaloissa tuntemuksia, lähinnä "levottomat jalat" tyyppistä sekä jalkojen turvotusta. Turvotus johtunee - ainakin osaksi - siitä, että minulta poistettiin niin paljon imusolmukkeita lantion alueelta leikkauksen yhteydessä.

Oletteko kukaan keskustelleet lääkärienne kanssa tai onko teillä muuten tietoa graduksen vaikutuksesta syövän uusiutuminen/leväminen? Onko kenelläkään tietoa/kokemusta asiasta?

Lukisin mielelläni kokemuksistanne ja tuntemuksistanne.
Tälläinen vertaistukikanava on minusta tärkeä. Varsinkin nyt kun on selvinnyt pahimmasta alkushokista ja leikkauksesta on kohta puoli vuotta, alkaa jo jaksaa ajatella ja kuunnella muitakin.

Hyvää syksyn jatkoa ja kirjoitelkaa!
Helena
Helena | 6.9.2006 klo 08:58:57