Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tukihiha
Minulla oli paha turvotus; satuin kaatumaan kesken sytojen ja kuinka ollakaan, mursin juuri leikatun puolen olkavarren. Keskellä kirkasta kesäpäivää. Siksi käsi oli liikkumaton ja kantositeessä juuri silloin kun olisi pitänyt nimenomaan jumpata sitä. Turvotus oli myös kämmenselässä ikävä, joten minulle määrättiin sitten hihan kanssa pidettävä tukihansikas. Alussa pidin niitä uskollisesti jopa kesällä, mutta heti kotona riisuin molemmat. Sitten alkoi pinna kiristyä muutenkin osittain noista Tamofeneistakin johtuen, ja hylkäsin koko hihan ja hansikkaan. Teen tietokone- ja arkistointityötä, joten todellakin kömpelö oli se hansikas (siinä oli hetken tyynykin lisäpuristeena käden selkämyksellä). Tiesin kyllä riskit, lymfahoitaja oli jopa pelotellutkin niillä.Minulle ei sitten meidän sairaalasta enää anneta lymfaakaan, kun en pidä hihaa ja hansikasta. kuulema kuuluvat siihen hoitopakettiin.
En ole mennyt kyllä yksityisellekään puolelle lymfaan, koska sehän on tajuttoman kallista. Onnekseni käteni on parempi kuin silloin kun pidin hansikasta varsinkin. Joskus näkyy rystysetkin =).
Sormet liikkuu paljon paremmin ja kirjoittaminen sujuu, toisin kuin hansikas kädessä. En ymmärrä, miten esim. hoitajat voivat työskennellä nämä vempeleet käsissään! En ole käsivarttani mittaillut, on toinenkin oikein pulskassa kunnossa, en eroa silmällä huomaa :)
Muistaakseni sain anomalla kahteen hihaan ja hansikkaaseen maksusitoumuksen kaupungin kuntoutusyksiköltä vai mikä sen nimi olikaan. Kannattaa säästää ne vanhatkin hihat, minäkin talletin ne.
En siis voi tietenkään suositella tätä kenellekään. Omalla riskillä pelaan. Mutta olisin menettänyt viimeisetkin hermonriekaleeni taistellessani töissä varsinkin sen hansikkaan kanssa.Varsinkin kun kesät ovat olleet näin kuumia; hikoilua on piisannut. Kokemukseni oli myös, että ilman jotain hansikasta (on olemassa myös ei-puristavia) se hihan reuna saattaa hangata peukalon tyveä.
Nämähän olisivat tosi kalliita, jos ne itse hankkisi. Että hyvä etuhan se meille toki on.
(Minusta tätä palstaa ei ole kiva lukea, kun aina joutuu avaamaan jokaisen viestin erikseen. Vai enkö vaan osaa käyttää?)
Viimeisiä kuukausia Aromasinia popsiva
Kukka-maaria, 7 vuotta lääkitystä takana kohta!
- Tukihihacalla
- Re: Tukihiharipu
- Re: Tukihihakukkamaaria
- Re: Tukihihacalla
- Re: TukihihaMarzu
- Re: Tukihihacalla
- Re: TukihihaTipsukka
- Re: TukihihaTipsukka