Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tukihiha

Hei, Tipsukka!
Minäkin tuppaan tähän väliin kommentoimaan.
Siis sinulle tuli vielä noin kauan hoitojen jälkeen se turvotus.
Voi olla, että olet sitten rasittanut sitä kättä liikaa. Kuntoutuskurssilla juteltiin juuri siitä, mitä asioita ei pitäisi tehdä. Jotkut lääkärit kieltävät pyöräilynkin, sekä haravoimisen.

Minulla on siis hoidot olleet v. 2004 ja turvotus oli alussa aikamoinen, varsinkin kämmenselässä (tuosta olkavarren murtumasta johtuen).
Ehkä sen pari vuotta pidin hihaa melko hyvin, tosin kesäkuumalla en voinut. Enkä todellakaan öisin. Meidän kaupungissa maksumääräyksen saa vain Terttu Liljalle, ja sieltä sai ainakin silloin vain alushousun värisiä.
Hansikas on kyllä siitä hyvä, että jos se hiha hankaa peukalontyveen, sitä on ikävä pitää. Hansikas suojaa ihoa. Minulle vaan määrättiin myös ne puristavat hansikkaat myöhemmin, sormet peittyivät kynsiin asti. Kämmenselkää auttamaan sain vielä tyynyn sinne hansikkaan alle :). Oli sillä kädellä aikamoista näpytellä. Varsinkin kun nykyiset näppäimistöt ovat töissäkin niin kapeita. Mutta toisaalta juuri näpyttelytyöni on ehkä auttanut kättäni pysymään kunnossa, vaikka en hihaa ja hanskaa enää pidäkään. Osa rystysistäni jopa erottuu, kun ennen koko käsi oli pallomainen.

Pitää tässä vaan varoa, ettei tee mitään raskasta, ainakaan kauaa. Huomaan kyllä, miten pyöräillessä sormet puutuu ja niitä pitäää välillä venytellä. Sauvakävely ei oikein käy, ehkä puristan sauvoja liikaa. Viestisi oli kyllä hyvä muistutus siitä, että pitää vaan aina pyytää apua laatikoiden nostamisessa.

Onnea mummille, minulle ei taida siunaantua kuin noita karvaisia lapsenlapsia=)
kukkamaaria | 23.3.2011 klo 22:21:22