Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulan syövän jälkihoito

Hei nuru,

Olen kirjoitellut näihin kohdunkaulasyöpä -ketjuihin. Lyhyesti tarinani on seuraava:

Kesällä -07 Papa luokkaa II, kontrollikäynti 9 kuukauden päästä ja Papa tulos IV-V. Eli jatkotutkimuksiin yliopistolliseen sairaalaan. Siellä koepala ja tähystys, nämä varmistivat että minulla on kohdunkaulassa pahanlaatuinen kasvain.

Lääkäri oli sitä kyllä jo osannut epäillä koska varasi koepalan otossa valmiiksi jo lisätutkimukset ja leikkausajan. Lisätutkimukset tehtiin (verikoe ja tietokonetomografia). Etäispesäkkeitä ei onneksi löydetty!

Leikkauksessa sitten poistettiin kohtu ja imusolmukkeita. Etäispesäkkeitä ei löytynyt myöskään mikroskooppisessa tutkimuksessa (mikä on aivan ihanaa....) mutta saan vielä sädehoitoa ja pienen annoksen solusalpaajaa koska kasvain oli kohtuullisen kokoinen. Tarkkaa kokoa en tiedä, lääkärin minulle lähettämässä lausunnossa puhuttiin kohtuullisen kokoisesta.

Jälleen siis odotetaan, tämä odottaminen ja jännittäminen on ollut pahinta tässä sairaudessa. Siihen kuitenkin pitää uskoa että sädehoidolla varmistetaan taudin lopullinen poistuminen!

Lämmin halaus Sinulle ja toivottavasti saat hyviä tuloksia!!!
kesä06 | 23.5.2008 klo 09:46:23