Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulan syövän jälkihoito

Hei sisaret!
Minä olen myös kirjoitellut täällä oman tarinani, eli -06 viikko ennen joulua sain tiedon omasta kohdunkaulansyövästä. Oireita oli ollut jo pikään, mutta gyne ei alkanut tutkimaan tarkemmin, vaan syötti antipioottia ja sanoi, että siellä on vaan tulehdusta, kun vuotoni kestivät aina niin pitkään. Minä kuitenkin tiesin, että kaikki ei ole kohdallaan ja menin otattaan papan muualla, jonka jälkeen sitten aloitettiin tarkemmat tutkimukset, loophoidon jälkeen vasta syöpäni paljastui, eli rauhaskudosperäinen adenoskuamouttinen syöpä.
Ensin sisäistä sädetystä neljä kertaa, leikkaus, kohtu, munasarjat ja imusolmukkeet pois, jonka jälkeen aloitettiin kuuden viikon hoidot, eli maanantaisin cisplatiinitiputus ja viitenä päivänä sädetys. sytöstaatti kuitenkin jouduttiin lopettamaan, kun oksensin ja olin useista pahoinvointiestolääkityksistä huolimatta tosi huono kuntonen. Sädetyksillä jatkettiin loppuun. Syöpäni oli onneksi paikallinen ja käyn kolmen vuoden ajan seurannassa ja ensimmäinen vuosi on jo takana. Vaihdevuosi oireet on rajut, enkä voi käyttää estrogeeniäkään, kun syöpäni oli sitä laatua.
Tällä hetkellä olen terve. Ikää on nyt 52v.
syöppis | 24.5.2008 klo 20:32:58