Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ihanat - 'kamalat' ystävät...
Heippa,kuten jo Pallu kirjoittikin, homma tasaantuu ajan kanssa.
Itse olin onnekas, ettei sytoista tullut juurikaan sivuvaikutuksia, joten ystävät ja perhe tajusi, ettei mitään raportoitavaa ole. Muutamien kertojen jälkeen, kun tilanne pysyi normaalina, ei yhteyttä enää otettu niin tiuhaan onneksi :)
Älä missään nimessä tunne huonoa omaatuntoa vastaamattomuudestasi. Toki ymmärrän muiden huolen, mutta kuten on sanottu, saa olla (ja pitääkin olla jossain määrin) itsekäs. Sitten vastaillaan ja ollaan sosiaalisia kun itse jaksetaan, tärkeintä on ehdottomasti oma toipuminen ja sen ehdoilla mennään.
Minun ystävät/perhe sen ymmärsi ja ymmärsin itsekin, kun ystäväni sairastui samaan tautiin vuotta ennen minua, eikä useinkaan vastaillut viesteihini/puheluihini, kun oli toipilaana.
Aluksi myös sain selittää tilanteeni aina ja aina uudelleen kyllästymiseen asti, jos joku sattui kysymään. Päätin silti puhua asiasta avoimesti ja vastata kaikkiin kysymyksiin jne. Kannattaa selittää mahd. yksinkertaisesti ja selkeästi, koska ei asiasta tietämättömälle mikään Ki-67, Gradus III yms. sano yhtään mitään, eikä huoli sen myötä vähene, jos ei ymmärrä mitä toinen kertoo.
Nämä siis omia kokemuksiani, kun päätin olla avoin asian suhteen ja olen kokenut sen itselleni parhaaksi vaihtoehdoksi.
hyvää vointia!
litukka
- Ihanat - 'kamalat' ystävät...Katjuliini
- Re: Ihanat - 'kamalat' ystävät...litukka
- Re: Ihanat - 'kamalat' ystävät...Katjuliini
- Re: Ihanat - 'kamalat' ystävät...Kukkurukuu
- Re: Ihanat - 'kamalat' ystävät...Elämää syövän varjossa
- Re: Ihanat - 'kamalat' ystävät...Johanna65