Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ihanat - 'kamalat' ystävät...

Moi Katjuliini !
Tuo kuvaamasi on kuin suoraan mun elämästäni. Voin lohduttaa sillä, että ajan myötä kaikki tasaantuu, ystävät tottuvat tilanteeseesi ja itsekin alat vähitellen suhtautua asiaan rauhallisemmin.
Ihmiset, jotka eivät itse ole sairastaneet, eivät voi ymmärtää meitä, mutta varmasti haluavat eri keinoin osoittaa, että välittävät, ja myöhemmin sitäkin osaa arvostaa paremmin, sitten kun omat voimat palautuvat ja shokkivaihe on ohi.
Alkushokkivaiheessa, kun itse olin ihan rikki ja tunnevyöryissä, sain niin käsittämättömän vyöryn viestejä, soittoja, kukkalähetyksiä sun muuta, että se oli pakahduttaa minut - tuntui, että tämä kaikki on aivan liian paljon liian nopeasti. Teki mieli juosta autimaahan yksin huutamaan.
Vasta nyt, melkein puoli vuotta diagnoosin jälkeen, olen alkanut tajuta, millainen järkytys sairastumiseni on ollut myös perheelle ja ystäville - se kouraisee syvältä, ja siinäpä ovat ympärillä olevat ihmeissään kun sairastunut yrittää vihjaista, että tarvitsisi välillä omaa rauhaa asian käsittelyyn...Joka tapauksessa me saadaan olla onnellisia, että meistä välitetään, ja tällainen tunteiden rumba varmasti yhdistää meitä ystäviin ja sukulaisiin.
Joten malttia peliin, kyllä se siitä tasaantuu. Ja muista käydä täällä tilittämässä, tämä on juuri se paras foorumi. Tsemppiä ja halaus,
Pallu
Pallu | 21.7.2012 klo 12:10:04