Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Minun "reseptini"
Minulle tuli aivan järkyttävä pahoinvointi ja oksentelu 1. cefistä. Eivät auttaneet Kytrilit, eikä Metopramit. Seuraaville kerroille lääkitystä tehostettiin ja se oli seuraavanlainen:Hoitopäivänä tuntia-kahta ennen hoitoa Emend 125 mg ja Dexametason 6 mg. Välittömästi ennen tippaa otin vielä Temesta 1 mg ja tipan mukana tuli Kytril. Hoitopäivän iltana Kytril 2mg, Dexametason 6 mg ja Temesta 1 mg. Temestaa voi ottaa vielä päivän mittaankin (määräys oli 1-3 tablettia päivässä ja minä otin tuon sallitut kolme päivässä muutaman päivän ajan).
Hoitoa seuraavana päivänä aamulla taas Emend (80 mg) ja Dexametason 6 mg sekä Temesta. Päivällä tarvittaessa Temestaa ja illalla taas Kytril 2 mg sekä kortisonit. Ja sitä Temestaa tosiaan tarpeen mukaan. Tästä seuraava päivä suunnilleen samalla lääkearsenaalilla kuin toinen päivä. Sitten jo olettaisi riittävän pienempikin määrä droppia. Itselleni ainakin riitti tämän jälkeen Kytril.
Hinta on miinuspuoli, Emend on aika hintava eikä siitä saa edes peruskelakorvausta (eikä kerrytä maksukattoakaan), joten joutuu maksamaan koko hinnan omasta pussista. Temestahan on rauhoittava lääke, joka on kuitenkin syöpäosastoilla yleisesti käytössä pahoinvoinnin estoon.
miu
- Tehokkaat lääkkeet pahoinvointiin? Kytril ei riitä!Päivä kerrallaan
- Minun "reseptini"-miu-
- Re: Minun "reseptini"Päivä kerrallaan
- Re: Minun "reseptini"lillukka
- Emendin hinta?Päivä kerrallaan
- Re: Emendin hinta?-miu-
- Kaikki apu vastaan otetaanPäivä kerrallaan
- Re: Emendin hinta?Kettu79
- Lohduttavaa kuulla....Päivä kerrallaan
- Re: Lohduttavaa kuulla....lillukka