Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kysymys Pikkumyy-41

Mehän tiedetään, että syöpähän on tauti, joka käyttäytyy yleensä miten itse lystää. Mutta yleensä sitäkin on pystytty tarkkailemaan näiden PADissä olevien tunnuslukujen ja tietyn "kaavamaisen" käyttäytymisen perusteella. Tähän nähden minun syöpäläinen on luonnonoikku. Syöpäkasvaimen koko vain 9mm (säästävä leikkaus), Gradus huom! vain 1 er ja pr hormoonit pos lähes 100%, HER2 neg, Ki-67 +15%. Näillä eväillä minulla lielee pitäisi olla erittäin hyvä ennusteinen rintasyöpä. Mutta kun se painajainen paholainen pienen pieni, vaikkakin vain gradus 1 oli onnistunut lähettämään kainaloon mikrometarin, joka sekin vain 0,7mm, mutta oli kuitenkin :-((((

Lisäksi hoitossuunnitelmassani viitataan suoraan ikään (olen 40v). "Potilaalla on hyväennusteinen rintasyöpä, nuorta ikää pidetään kuitenkin riskitekijänä residivoinnin suhteen".

Tähän luonnonoikku-syöpään ja ikään viitaten minulle hoidoksi: "Tällä perusteella klinikan hoitosuosituksen mukaan" taxotere*3 + CEF*3 + säteet 6viikkoa + antiestrogeeni hoito 5 vuotta.

Minä en ole saanut mitään ennusteprosentteja, joten täytyypä kysellä kun tapaan lekurin juhannuksen alla.

Voi miu, miten nuori olet. Ei sinun ikäisten pitäisi tälläiselle tielle joutua. Voimia varsinkin sinulle, myös kaikille muille taistelussa paholaista vastaan.

MeriTuuli
MeriTuuli | 8.6.2007 klo 10:08:52